Mitä ajattelette perhe väkivallasta ,kun se kasvaa koko ajan? Minusta se on ihan kamalaa ja raakaa touhua toisia perheenjäseniä

kohtaan.Luin ilta sanomista ja jutut oli niin raakoja et ajattelin et miten ihmiset voivat olla niin kamallia suorasttaan piruja toisia kohtaan.

Avainsanat: perhe väkivalta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 19.11.2009 - 15:41

En missään nimessä puolustele, mutta onko mikään ihme kun ihminen ajetaan ahtaalle joka suhteessa. Kyllä siinä pinna kiristyy itse kullakin. Mutta ei sitä missään nimessä saa väkivaltavana purkaa. Mustasukkaisuus on myös yksi, omakohtaisesti tiedän minkälaisen raivon sellainen ihminen saa kuvitelmia täynnä olevassa päässään aikaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle Ida parhaasta vastauksesta.Minä vaan en ymmärrä mitää tämmöistä väkivaltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.11.2009 - 11:41

Mielestäni tuo mies josta lehti kertoo, on sairas. Ei kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen tee tuollaista selvin päin. Hoitoon hänet pitäisi toimittaa. Väkivalta sinällään ei ole oikeutettua oli sitten sairas tai jotain muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 12:06

sairasta touhua. Erityisesti käy sääliksi lapsia, jotka joutuvat näkemään ja kokemaan perheväkivaltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 12:07

Se on huomattavasti yleisempää kuin mitä on pystytty tilastoimaan sillä ilmoituskynnys perheväkivallasta on varsin korkea. Olispa kerrankin joulu ettei ketään ajettaisi hankeen. Ilmiönä perheväkivalta näin laman aikana pahenee. Mitä pidenpi lama sen pahemmaksi ongelma tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 12:54

Vaikea sanoa kuinka paljon kasvaa todellisuudessa. Aina väkivaltaa on ollut mutta kaikkea ei ole uutisoitu. Toki väkivalta on lisääntynyt mutta missä määrin, se on kysymysmerkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 14:21

En koskaan ymmärrä, miksi miehet viitsivät tehdä tuollaisia kamalia tekoja.Jos joku asia menee heidän mielestään pieleen, niin ensimmäisenä kumppanin kimppuun, senjälkeen ovat lapset tulilinjalla.Asiat eivät koskaan parane hakkaamalla ja huutamalla.Päinvastoin.Jos perheessä on väkivaltaa, niin on lähdettävä pois tilanteesta heti lasten kanssa.Haettava turvakotia.Ilmoitettava poliisille heti.Yhden kerran väkivaltaisesti käyttäytyvä(usein)mies, tekee sen aivan varmasti uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 15:21

Kaikenlainen väkivältä on kamalaa ja anteeksiantamatonta, mutta kun sitä joutuu kokemaan sellaiselta tahaolta johon pitäisi voida luottaa ja jonka pitäisi rakastaa ilman ehtoja, se tekee asiasta moninkertaisesti pahempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 20:51

Väkivalta on pahasta aina missätahansa ja valitettavasti lisääntynyt sekä raaistunut ilmiö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 01:51

Mä soitin ensimmäisessä vuokra-asunnossani asuessani poliisit, kun yläkerran naapurissa heiteltiin astioita ja ihmisiä. Asunnon ulko-ovi avattiin useita kertoja, mutta ilmeisesti sieltä ei päästy lähtemään. Erityisen kurjaksi tuon kuulemisen teki se, että tiesin siellä olevan lapsia. Nainen oli kuin haamu aina, kun näin hänet ja muutama kuukausi tuon tapauksen jälkeen pariskunta erosi. Luojan kiitos siitä!

Olen itse saanut jonkinlaista perheväkivaltaa osakseni lapsena. Äitini mies (eli teoriassa isäpuoleni) oli hyvin mustasukkainen äidistäni. Hän töni ja solvasi minua säännöllisesti. Muutaman kerran veti minua hiuksista jonnekin tai jostakin. Hän oli usein humalassa noihin aikoihin ja melkoisen harhainen, joten tuollaisia täysin aiheettomia hyökkäyksiä tuli turhan usein. Asiaan puuttuivat sittemmin jo kotoa muuttaneet isoveljeni.
Ensimmäisessä parisuhteessani sain osakseni melkoista henkistä väkivaltaa, jonka vuoksi itsetuntoni on edelleen heikohko. Näin jälkikäteen ajatellen pysyin suhteessa vain siksi, etten halunnut suututtaa häntä. Olin, kosken osannut muutakaan, mutta onneksi lähdin.

LIViltä tuli jokin aika sitten dokumentti perheväkivaltaa kokeneista naisista. Ohjelmassa kerrottiin, että väkivaltaa kotonaan nähneistä pojista tulee suuremmalla todennäköisyydellä väkivaltaisia omassa suhteessaan aikuisena. On jo yksi asia, että lapset näkevät äidin voivan pahoin, mutta toinen tärkeä asia on se, että he saavat aivan vääränlaisen kuvan siitä, millainen parisuhteen kuuluisi olla.

Silkkoja luusereita semmoiset miehet, jotka hakkaavat naisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 02:05

No mielipidettä ei tarvinne kysysyä,valitttavasti raaistuu vuosi vuodelta johon osallistuvat molemmat sukupuolet.Sesonkiaika eli Joulu taas tulossa.Toivota sitten Hyvää Joulua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 00:30

Niin ja noin 90% jää tilastojen ulkopuolelle.
Vastasit oikeastaan itse jo kysymykseesi...