paljon kananmunan ravinnepitoisuus laskee jos se keitetään? syöttekö raakana vai keitettynä. itse raakana.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 00:59

tuskinpa ne ravinnepitoisuudet siitä keittämisestä paljoakaan hetkahtaa, finelistähän voit tarkistaa:

www.fineli.fi/food.php?foodi...mp;lang=fi

"raa'at kanamunat häiritsevät b-vitamiinin imeytymistä ja salmonellariski on olemassa"
www.pakkotoisto.com/vbulleti...amp;page=2

itse syön kananmunia lähinnä munakkaissa, eli siis paistettuina

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

X
Vastattu: 18.11.2009 - 23:15

Juuri syön kolmea kananmunaa keitettynä. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 23:23

Yök! En syö. En ainakaan raakana. Kokkelia menee joskus. Ravinnepitoisuutta en ajattele mistään ikinä. Riittää kun sitä on paljon. Ravintoa. Alle satakiloiset punnitaan neuvolassa. Tosimiehen röntgenkuva otetaan eläintarhassa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 23:34

Mitä niistä ravinteista mutta puoliraakana maistuu parhaalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.11.2009 - 00:03

Raakana syön ainoastaan tartarpihvin kanssa. En usko että kauheasti ravintopitoisuus muuttuu vaikka keität tai paistat sen munan. Kysy joltain ravintoterapeutilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 00:45

Meinaatko,että raakana on pysynyt ravintoaineet kuoren sisällä ja keitettäessä liuenneet pois ja paistettuna tai kokkelina täysin ilman ravintoaineita.Mulle munat keitettynä,lusikalla syötäväksi ja sopivan pehmeä sisältä.Yhteen aikaan aamiaisella vatkasin munan ja puristetun sitruunan mehun lasissa sekaisin,tilkka makeutta ja huikalla alas.Nykyään paistan esp.tortillan sipulilla ja perunoilla tietysti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.11.2009 - 02:49

Keitettynä mutta keltuainen löysänä on paras

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 08:48

Kypsentämättömässä kananmunassa on salmonellaa. Keitettynä syön kananmunaa ja myös munakkaassa eli paistettuna, ei kovin usein sitenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2009 - 15:20

Neljän minuutin keitetty ja munakkaassa menettelee. Paistettuna en tykkää. Paitsi siten että isosta paahtiksesta otan keskustaa pois ja valutan raa'an kananmunan siihen. Sitten paistan pannulla ja maustan hyvin.