Pelkäätkö vanhuutta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.11.2009 - 23:54

En tosiaankaan pelkää. Olen jo vanha, mutta teen ihan samoja asioita kuin nuoremmatkin. Miksi pitäisi pelätä. Ryppyjä tulee, mutta sehän kuuluu asiaan. Lapsenlapsenikin sanoo, että olen nuorekas mummo ja hänellä on ikää vasta vajaat 12 vuotta. Ja hehän ovat yleensä tosi kriittisiä mielipiteissään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

X
Vastattu: 18.11.2009 - 23:03

Paljon!, ja olen pelännyt aina... 14-vuotiaana en uskonut eläväni 18-vuotiaaksi, nyt olen pian 18 ja en tosissani usko eläväni 40-vuotiaaksi..

Mitäpä siihen kommentoimaan. Tulevaisuus myös muutoin pelottaa, elinkeinon hankkiminen etc....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 23:03

Jotkut näkyy pelkäävän meitä vanhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 23:20

Toivon vaan ettei tule kärttyistä ukkelia ja pysyisi tämä huumorintaju.Eikä nyt ihan höperöksikään tulisi.Mutta milloin ihminen on vanha?Eikö se ole itsestä ja mielen laadusta kiinni?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 00:12

Meistä ei vanhoja tule koskaan. Me ainoastaan ikäännymme, ja se on hiukan eri asia...
No ikääntymisen myötä toki saattaa tulla joitakin fysiikkaan liittyvää rajoittumista, mutta älykkyys sekä kokemus kyllä senkin puolen korvaa. Eteenpäin, eteenpäin, :)) tuumas mummo hangessa. Ja polttopuut tuli taas tupahan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 00:38

mitä sitä pelkäämään, tulee aikanaan (jos on tullakseen) ja siitä sitten revitään ne ilot mitä revittävissä on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 00:52

En oikeastaan;muistan vielä kuin eilisen,kun ajattelin milleniumia,että näkeeköhän sitä koskaan,kun olen silloin niin h*vanha,mutta nyt kohta siitä on jo 10v ja vielä porskutellaan,eikä tee heikkoakaan.
Toisaalta en missään nimessä haluais olla olla nöösin ikäinen,mutta kyllä tietyn ikäinen,tällä kokemuksella,vois olla aika hauskaa ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.11.2009 - 02:51

en pelkää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 06:51

En pelkää vanhuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 08:28

En, jos tietäisin olevani terve vanhus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 08:44

En tunnista sellaista itsessäni. Ikärasistit saattavat pelätä kun harjoittavat ikärasismiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 10:23

Kyllä minä pelkään vanhuutta.kun ei voi tietää milaiseksi viimein liikuminen menee.En haluaisi olla vaan vuode potilaan ja maata aivan paikallaan. Toivottavasti saisin elää silloin toisten vanhusten kanssa samassa seurassa. Jos on kauhean sairas vanhana niin ei elämä jaksa kiinostaa ja se yksin jääminen pelottaa kyllä paljon minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 13:04

En pelkää. Uskon, että meistä höppänöinäkin pidetään jonkinlaista huolta. Tai ainakin toivon niin. Tuleehan niitä uusia tilalle. Ei meistä kukaan tännä ainaiseksi jää. Jokainen ikä on elämisen arvoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 14:24

Mitä pelkäämistä tässä on? Ei mitään. Eteenpäin vaan.Tämä vaihe elämässä on kaikilla edessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 21:53

en pelkää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 01:59

Kyllä sitä vähän pelkää jos tulee kaikennäköisiä sairauksia,mutta jos ajattelee positiivisesti,niin toivottavasti silloin on lapselapsia,jotka piristävät elämää silloin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 23:13

luonnollisen ja väistämättömän kehityksen pelko tuntuisi aika järjettömältä, mitä aikaisemmin ajatuksen tulevasta vanhuudesta pystyy omalta kohdaltaan hyväksymään, sen pienempiä järkytykset ja vaikeudet tulevat olemaan

- sairaudet sitten ovat oma juttunsa -