Miks äidit on niin tyhmiä?

Siis tietysti ne on yleensä kivoja, mutta joskus ne ottaa nii päähä, ku haluis tehä jotai ja ne ei anna!! Esim ny tää tapaus et äiti sanoo et oon liian nuori saamaan osuuspankki tunnukset nettii!!! Siis miks me ei saada tehä mitä halutaa???

Avainsanat: Äidit miks tyhmiä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 20:09

niin kaun kuin teet tuollaisia kysymyksiä,
olet vielä kehitysvaiheessa jossa on hyvä että joku kontrolloi tekemisiäsi,
sen huomaat hyväksi joskus myöhemmin

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 20:06

ymmärrät kun kasvat ja tulet järkiisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 20:12

En tiedä ikääsi, mutta ei aikuisetkaan saa aina tehdä mitä haluaa. Ja luulen äitisi tahtoo parastasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 20:22

Sitten kun olet tarpeeksi vanha tekemään mitä itse haluat huomaat että teet liikaa sellaisia asioita joita et oikeesti haluaisikaan tehdä, mutta kun ei ole kukaan "valvomassa" ja jarruttamassa. Jos osaat vakuuttaa äitisi yhteisymmärryksessä tunnuksien tarpeellisuudesta ja vaikka alussa yhdessä päätätte mihin niitä käytetään, niin uskoisinpa että äitisikin jossain vaiheessa suostuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 20:28

Ei voi saada kaikkea mitä haluaa..äiti varmaan ajattelee..että olet vielä liian nuori..en tiedä ikääsi kyllä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 20:43

Kismet vastasi mielestäni aika hyvin. Jos todellakin tunnet että olet "kypsä" hoitamaan raha-asioitasi itse, niin marssi pankkiin ja pyydä tunnukset. Kirjoitustyylisi kuitenkin paljastaa että olet vasta nuori teini ja näinollen suhtautuisin pankkivirkailijana sinuun erittäin varauksellisesti.
Jos haluat hoitaa asian finaaliin niin marssi sinne pankkiin äitisi kanssa yhdessä ja sovitte sitä ennen pelisäännöt.
Perustele äidillesi asia hyvin, muuten et saa häntä mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 21:13

Muuten tuli mieleen mille tilille haluaisit ne nettipankkitunnukset,onko se lapsilisätili?Juttelehan äidin kanssa oikein ilman kiehumisia ja perustele miksi haluat näin.Monasti on parasta ottaa vastaan sopimuksen mukainen viikko/kk-raha tms.ilman (netti)pankkivastuuta ja harjoitella rahan käyttöä sillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 21:13

No,äitit on joskus semmosii mut kyl me isit ollaa ihan kivoi,ainakin jos saa rauhassa soffalla maata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.11.2009 - 21:31

Äidit eivät ole tyhmiä, vaan päin vastoin, kun huolehtivat ettet pistä rahojasi menemään mihin sattuu. Aikuisena varmasti muistat nuo asiat ja huomaat että äiti oli oikeassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 21:33

Nyt minä tiedän mitä sinun pitää tehdä. Minusta olet ihan järkevän tuntuinen.
Mene pankkiin sellaisen virkailijan luo joka hoitaan näitä nettitunnus asioita,
sopimukseen pitää olla muuten allekirjoitus, elikkä se on sopimus sinun ja
pankkisi välinen asia. Virkailija sitten lopuksi päättää asian, ei äitisi.
Se on kyllä totta että liian nuorena ei ihan kaikkea saa mitä haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 21:39

"Äiti leikkii poliisia"

Laitan tähän pätkän Hollantilaisen kirjailijan, Daphne Deckersin kirjoituksesta.

" Miehet asettavat toisenlaisia asioita etusijalle. Kerran, kun olin juuri ostanut Alecille uuden vaatekerran, Rickhard antoi hänen pukea vaatteetkalareissulle. Alec oli heidän palatessaan haisevan mudan peitossa. Kun olin lakannut pauhaamasta, Rickhardilta tuli hämmästynyt vastaus: "Mutta meillähän oli kivaa". Silloin ajattelin ensimmäistä kertaa, että hän saattaisi olla oikeassa. Ehkä minun pitäisi vastaavassa tilanteessa laskea kymmeneen ennen kuin hypin seinille. Miksi ihmeessä äidit niin helposti muuttuvat huvipoliiseiksi?
Heti kun joku asia uhkaa olla lapsista kivaa, esimerkiksi vedellä läträäminen tai kovakuoriaisten pyydystäminen ja kuljettaminen lastenhuoneeseen, äidin korvat alkavat sauhuta.
Isät ovat paljon leikkimielisempiä.
Äitien olisi syytä ottaa siitä oppia. Itseasiassa miehet ottavat sosiaalisen elämän paljon rennommin, joskus liiankin rennosti. "

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 22:34

emt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 04:18

Mitä sinä niillä tunnuksilla oikein tekisit? Maksaisit omia laskujasi? Ottaisit pikavipin? Asioisit Kelassa sähköisesti?

Kyllä ne kaikenlaiset ikärajat ovat olemassa ihan syystä. Sun täytyy opetella vastuullista rahankäyttöä ennen kuin on sen aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 06:48

Äidit viisastuvat kyllä, kun niille tulee ikää lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 08:30

Mä oon ainakin tosi kiva äiti... kysytään vaikka mun pojalta ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 08:45

Kun teet tuollaisia kysymyksiä, olet todella vielä kauan aiukusien ohjausken tarpeessa. Et kuitenkaan pysty vastaamaan tekemisistäsi.
Elämä ei ole pelkästään kivaa.

Lisätty: 19.11.2009 - 13:01

Ei pankkitiliäkään noin vaan voi avata, ei alaikäinen ainakaan. Ja mitä sillä tekisit, onko sinulla jotain säännöllisiä, kuukausittaisia tuloja?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 10:10

Niin - ja miten niin tyhmillä äideillä voi olla niiiin fiksuja lapsia!!!!

Sait tuossa ohjeita marssia pankkiin, mutta...
Mahtavatko antaa tunnareita ilman vanhempien suostumusta. Pankkikortteihin ja muihinkin sopimuksiin vaaditaan vanhempien nimmarit.

Malttia ja kärsivällisyyttä kehittävään keskusteluun äitisi kanssa pankki- ym. asioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 10:28

Kuten sinulle on jo vastattukin me äidit emme ole tyhmiä.Olemme joskus asioista eri mieltä koska olemme itsekkin olleet (ihan totta, en valehtele!) nuoria. Olemme myös kapinoineet omat kapinamme omia äitiämme vastaan ja tehneet sinä sivussa niin monta virhettä että haluamme nyt estää teitä nuoria kokemasta samaa. Tiedämme että sallimalla kaiken tuhoaisimme hyvän elämänne. Asettamalla rajoja pyrimme tekemään elämästänne mahdollisimman turvallisen.On näet mukavampaa tietää että joku kieltää jotain kuin luulla ettei kukaan välitä kun ei ota kantaa tekemisiin ja tarvittaessa rajoitakkin niitä vaikka jotkut kiellot tyhmiltä aluksi tuntuisivatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 10:29

Ei äidit ole tyhmiä vaikka välillä kieltävät jotain tekemästä.Mutta se on oikein jos meinaat väärin tehdä jonkun asian.Joksus sinäkin sen huomaat kun isoksi kasvat. minulla oon kokemusta tästä kun tyttöni on 11 vuotias ja kuulee sen välillä sanovan minulle et kyllä sää ole tyhmä.Se tuintuu minusta pahalta. Mutta kyllä tyttö sit anteeksi tulee jälkeen päin sanomaan.Pankkikortit kuuluu kyllä sellaisille henkilöille jotka pystyvä huolehtimaan niistä et ei ne joudu vääriin käsiin.Ei niitä yleensä lapsille anneta,juuri tämän takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 13:37

äiti on tyhmä koska on elänyt sen verran kauan että tietää ja muistaa omat mokansa. sitä vaan haluaa koittaa ettei toinen tekisi samoja. sehän harvoin onnistuu. kantapäänkautta jne.

mitä siitä sitten tulee kun nuoriso saa tehdä mitä haluaa? tai kuka tahansa - vaikka vanhempikin?
iki -ihana kaaos!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2009 - 14:56

Koska he ovat kauemmin eläneitä ja siksi olevinaan viisaampia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 17:53

Kaupassa (ja muuallakin) kuultua:

"Äiti, miks sä saat aina päättää?"
"No, koska äiti on aikuinen."

Siinäpä se. Kasva aikuiseksi.