Mites tämä egypt.isoäidin käännytys passaa somali-suurperheiden kanssa?En ole kummankaan puolella,mutta ei ihan yks yhteen mene-

www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...5247347266
+20-30hengen somalisuurperheet ja niiden sovittaminen nykyiseen asuntotilanteeseen ja yhteiskuntaan?

Avainsanat: 1 egyptiläisen käännytys vs.somaliperheenjäsenet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 19:30

Käsittämätöntä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 19:00

Somalit osaavat vaatia ja käyttävät häikäilemättä hyväkseen Suomen lainsäädäntöjen aukkoja hyväkseen.Uskon vakaasti,että todella apua tarvitsevat kärvistelevät Somaliassa vailla mitään mahdollisuuksia.Muistan kun aikanaan olin keräämässä tuleville somalipakolaisille vaatteita mutta miten kävi?He loukkaantivat tarjoamistamme"rievuista" ja vaativat muodikkaita vaatteita!AAARRRG!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 19:53

En todellakaan ymmärrä oikeutusta, tänne tulevat Somalit on usein koulutettuja ja rikkaista perheistä (hämärästi rikastuneita), ostakoot tarvitsemansa asunnot vapailta markkinoilta.
Köyhät ja apua tarvitsevat Somalit tappelevat keskenään Somaliassa, kun hallitseva luokka on paennut aiheuttamaansa sekasortoa.
Kunnan asunnot nykyisille kuntalaisille ja omille nuorille perheille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 20:05

Suomessa tuo maahanmuuttotouhun on mielestäni p.......ä. Brittien tekemä tutkimuksen mukaan jo suomeenkin muuttaneista somaleista on n. 25% sellaisia rikollisia jotka ovat kolttostensa takia saaneet kotimaassaan tappotuomion. Hyväksytäköönkö se että ne tulevat tänne jatkamaan rötöksiään?
Todellisen turvapaikanhakijan hyväksyn täysin mutta ei Suomi voi olla se viimeinen vaihtoehto kuten se tuntuu näille ihmiskauppiaille olevan.
Ongelma on kansainvälisesti "piiloteltu" ja Suomi "kilttinä" EU-maana tuntuu taas hyväksyvän kaiken.
Aivan niinkuin silloinkin kun liittymissopimusta unioniin markkinoitiin. Naapurini on maitotilallinen ja kun kysyin häneltä pari vuotta liittymisen jälkeen: mites on mennyt? Vastaus oli:
Se (etunimeltään esko) pitäs hirttää.
Eipä siihen ole paljon kommentoimista, että miltä miehestä tuntuu.
Tää lipsahti nyt vähän kyssärin ulkopuolelle. Suo anteeksi. Vastasin jokin aika sitten samankaltaiseen kysymykseen, eikä mielipiteeni ole siitä mihinkään muuttunut.
Ei yhtään tarpeettomia mutiaisia tänne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.11.2009 - 20:08

En minä voi ymmärtää tuollaista päätöstä mikä tälle egyptiläisnaiselle on annettu. Muut pakolaiset saavat hillua täällä miten tahtovat, eikä kukaan puutu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 09:03

Kummallista touhua, somalisuvut saavat jäädä kun ankkurilapsia lähettään tänne ensin. Ristiriitaista politiikkaa mutta asiat ovat myös vaikeita. Vainoamisen ja syrjinnän todistaminenko liian hankalaa joissain tapauksissa?

Lisätty: 19.11.2009 - 14:19

Korkein oikeus on kieltänyt käännytyksen toteuttamisen, lukee HS:n nettiversiossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 19:43

Ratkaisevaa ei ole se kuinka oikeassa (oikeutettu) olet, vaan se kuka asiaasi ajaa.

(Suomen asianajajaliiton piilomainos)