Ajokortteihin suunnitellaan juoppoleimaa. Onko tämä mielestäsi hyvä suunnitelma ?

koko juttu:

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa..../11/999284

Avainsanat: juoppoleima ajokortti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.11.2009 - 17:48

Vastaavanlainen virhepistekäytäntö on ollut useissa maissa (mm. Englanti) käytössä jo vuosia ja toiminut erinomaisesti. Luxemburgissa lähtee kortti kun tienaat siihen kymmenen merkintää... Näin esim. työhaastattelussa näkee heti onko kaveri autokuskiainesta, eihän tuo ole lainkaan huono asia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 15:33

eeeeeeei!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 15:45

Uutisen kommenteissa on tämä kohta kaikkien luettavana, joten nostan esiin<.
Alkoholismi taitaa olla sairaus oikein virallisestikin. Korttiin pitäisi "numeroida" kyseisellä filosofialla kaikki sellaiset sairaudet, jotka saattavat vaikuttaa ajokykyyn.
Ja tärkeintä olisi saada se anoppi pois takapenkiltä. Lakialoite: anoppia saa kuljettaa vain tavarasäiliössä

Naapurini päättömässä kaupungissa jo 20 v sitten sai ennen määrävuosia kehoituksen tomittaa lääkärintodistus poliisille ajokorttiasiassa. Näytti poliisin antamaa todistusta ajokortin palauttamisesta.
Ei mennyt lääkäriin kun oli holisoitunut. Annoin miehelle 10p ja papukaijamerkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.11.2009 - 15:49

Voi herran pieksut. Tuon siitä saa kun rattijuoppojen päitä on silitelty tähän asti. Mielestäni vankilatuomio käytäntöön jokaisesta ylimenevästä promillekymmeniköstä vuosi heti välittömästi. Ja kokopromilleista a' 2 vuotta. Tulisi samalla hoidettua se vieroituspuolikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 16:11

En usko tollaisen menevän mitenkään läpi eduskunnassa. Asia hipoon ja loukkaa monia muita raskaampia-, kuten perustuslain säädöksiä. Jos tuommoselle linjalle mennään, niin silloinhan ajokortista pitäs selvitä k.o. ihmisen koko elinkaari kaikkine sairaskertomuksineen.
Mitä alkolukkoon tulee niin nykytekniikalla pitäs olla mahdollista kehittää siitä mobiili versio. Kulkis aina taskussa ja voitas soveltaa mihin vaan, vaikka kotisaunan oveen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 16:29

Alkolukko vakioksi kaikkiin autoihin. Joka tapauksessa päiden silitys tässä asiassa pitäisi loppua. on sentään ihmishengistä kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 16:29

Sitten vaan kaikki muutkin leimat käyttöön: kännykkäleima, tupakkaleima, kahvileima, villapipoleima jne. Olemmeko tyytyväisiä toistemme käytökseen vasta sitten kun jokainen meistä on toisensa klooni?Alkolukko autoon on minusta ihan ok-juttu, mutta mitään leimoja korttiin en kannata. Niitähän voisi alkaa ilmestyä vaikka ihan aiheettakin jos mielikuvitus oikein laukkaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.11.2009 - 17:18

Ei kai se leima estä niitä juoppoja ajelemasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 17:47

Ei se estä ajelemasta,mutta tyyppi leimautuu.Jos ei alkolukko estä,niin kotona määrätynpituinen kettinki kinttuun ja iso munalukko päälle ja avain heitettäis mereen.Kettinki päävesijohtoon kiinni,määrätty henkilö kävis avasemassa vaikka kerran päivässä.Tarpeet vois tehdä somiin alusastioihin yms.suunnitelmia/aloitteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 19:15

Ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 19:52

joo ihan hyvä juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 20:44

2 leimaa ja sitte linnaan lusimaan..niin eiköhän vähentysi kännissä ajo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 09:09

Vaikea sanoa mitä rattijuopille pitäisi tehdä. Ja entäs sitten huumekuskeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 13:41

sehän on oikeus ja kohtuus että rattijuopolla on leima kortissa. vaikkapa tietyn ajan kärähtämisen jälkeen. sitten poistuu kun on ottanut opikseen ja puhtaasti ajelee.
mä en ymmärrä tota hyysäämistä! jos on niin helvetin tyhmä että ajelee kännissä, sitten teloo jonku ni voi voi ku olin pikkasen kupissa. so? vastatkoon tekosistaan. olkoon kummonen sairaus tahansa - siihen on ensisijainen apu oma tahdonlujuus.
vaikka vaan iso tarrakin hotlariin - yleinen nöyryytys puree. entisaikojen jalkapuut.........