Lintulaudasta kylvökone?

Onko kellään tiedossa näppärää konstia millä estäs lintulaudalta simenten putoamisen maahan? Varsinkin tintit pöyhii ja viskelee niitä ennenkuin hyväksyvät syömisensä. Sit pörrää hiiriä ja myyriä niitä pudonneita syömässä. Tontti metsän ympäröimä joten pikkunisäkkäitä riittää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 12:56

Siinä varmaan syy,miksi kaupunkialueella nykyään ns.kiellettyä lintalaudat,koska rottayhdyskunta saa siitä ympäriltä evästä yllin kyllin.Itse kyllä laitoin just pikkuiselle lintuhökkelille(kiellettyä!) auringonkukansiemeniä sekotuksen,mutta kyllä tintit pöllyttää niitä ympäriinsä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 12:14

Ei suoranaisesti.. Jos rakennat lintulautaan niin korkeat reunat, että siemenet eivät lennä ulos.. Alkavat linnut kakkimaan laudan sisään (kun eivät voi istua vain reunalla.

Jonkunlainen "suppilon" mallinen kaulus vähän matkan päähän lintulaudan alle (siis suppilon läpimittä on "riittävän suuri" keräämään yli lentelevät siemenet, ennen kuin saavuttavat maanpinnan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.11.2009 - 12:34

Haittaako se nyt sitten jos siemenet kulkeutuu kauemmaksi. Kasvaa pihallanne ensi kesänä komeita auringonkukkia jos niitä siemeniä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 13:56

kyllä se haittaa kun niitä siemeniä tiputellaan maahan, rota ja muut jyrsijät ilmestyvät alta aikayksikön ja kun ravintoa on myös lisääntyvät reippaasti

itse syötän vain maapähkinöitä tinteille sellaisesta pallonmuotoisesta savihökötyksestä (paskovat ulos eivätkä roiski pähkinöitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 15:35

Meidän huushollissa siivotaan lintujen syöttöpaikka usein.Linnuilla on aika iso ns. hirsimökki.Pöllöt ja haukat sekä meidän kissa pitävät huolen mahdollisista jyrsijöistä.
Omista sekä myös naapureiden.Lintuja kun ruokkii, pitää nähdä myös vähän vaivaa siisteyden suhteen.