miten sanoa lihavalle naisystävälle että kannattaisi laihduttaa ja että oon huolissaan hänen terveydestä ilman että hän suuttuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 00:28

kaikkea voi yrittää, mutta todennäköisin lopputulos on että hän on pian entinen naisystävä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 17.11.2009 - 23:46

Ei mitenkään ainakaan suoraan. Voisi varmaankin hienosti vihjailla hoikentavista ruokavalioista ja korostaa liikunnan merkityksestä. Ja ennenkaikkea, jos on mahdollista, olla itse esimerkkinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 23:52

Laula hälle vaan Leevi&L:n laulua "ihanasti lihava"....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 00:14

Älä ainakaan laula "Rikoo on riskillä ruma"
www.youtube.com/watch?v=LcDoAAtbFYk
Totta puhuen,se on aihe mitä ei voi ottaa puheeksi,osuu ja uppoaa pomminvarmasti,vaikka kuinka oikeassa toinen olisikin.Miksi laihtuneelle/laihalle ihmiselle voidaan sanoa,kuinka laiha sä olet,mutta lihoneelle/lihavalle ei voi sanoa,kuinka läski sä olet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.11.2009 - 00:18

Voihan asiasta kai keskustella ihan asiallisesti. Pyydä häntä mukaasi lenkille, tehkää yhdessä terveellisiä ruokia. Puhukaa niistä terveyshaitoista ihan vakavasti. Mutta voihan se olla niin, että puhuminen kaikuu kuuroille korville, jos hän ei itse ota asiaa vakavasti. Kokeile kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 01:18

Pulska ihminen tietää varmasti painoindeksinsä. Ei hänelle tarvitse vihjailla tai sanoa mitään. Jos hän oma aloitteisesti rupeaa laihduttamaan voisit silloin miettiä miten tukisit häntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 01:31

Nyt laitoit pahan. Ei pysty, ei kykene, loppuu äly. Olisin tossa tilanteessa aika neuvoton. Mieleeni tulee psykologiset keinot ja ehkä mahd. hypnoosihoito. Hypnoosista luin joku vuosi sitten jutun jostain, ei vaan nyt tuu mieleen missä yhteydessä se tuli esiin. Jos sitä harkitset, niin kysy olikohan se nyt Suomen hypnoosiliitto, tais olla. Jossakin päin palloa sitä käytetään ja saadaan kuulema tuloksiakin.
En vaan osaa kertoo, että kuinka markkinoisit ajatuksen sen kohteelle. Riippuu hyvin paljon hänen luonteestaan kuinka hän asiaan suhtautuisi. Ja liittyykö lihavuuteen mahd. jokin sairaus vai onko se vaan ylensyöntiä ja liikunnan puutetta? Tarinaa tulis mutta ilman sisältöä joten pakko tää on lopettaa.
Tsemppiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 01:45

Älä sano mitään. Tue häntä. Toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 08:56

Lihavuus on aina (ja vain ainoastaan) sitä, että syöt enemmän kuin kulutat. Moni ylipainoinen yrittää selittää, että "mulla on isot luut" tai "tää on mun geeneissä".
Juu.. Geeneillä voidaan selittää osa, mutta taattu fakta on se, että kukaan ei liho ilmaa hengittämällä. Aina pitää syödä enemmän kuin mitä keho kuluttaa.

Sitten tuohon kysyjän kysymykseen, lähesty ongelmaa hänen oman kuolevaisuutensa suunnasta. Kerro hänelle "kuinka paljon hänestä välität" ja mitä ajattelet jos hän kuolee pois... Sitten selvität hänelle, että paljonko hänen elinikänsä lyhenee ja viimeiset vuodet huononee ylipainon johdosta!

Yleensä kuoleman pelko saa ihmiset "heräämään".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 10:06

Voi ottaa liikkumisen yhteiseksi harrasteeksi. Vaikea sellaista ongelmasta on suoraan sanoa kenellekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 12:20

Mahdoton tehtävä, kenties... suututtamatta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 12:25

Älä kerro mitenkään vaan pyydä häntä kanssasi lenkille, uimahalliin tai muuhun liikuntaharrastuksiin. Aloita itse terveellinen, kevyt ruokavalio ja houkuttele hänet syömään samoja ruokia. Älä osta hänelle karkkia tai muita herkkuja vaan hemmottele ja helli muuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 12:27

Parasta olis, jos sen sanois lääkäri. Ei sattuis oleen sellaista tuttavapiirissä? Ystäväsi vois ottaa asian vakavasti. Minä ainakin otin - tosin hammaslangan käytön suhteen, kun mulle hammaslääkäri perusteli sen käytön tarpeellisuudesta tapauksessani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 14:46

kaikki mun lihavat naisystäväni ovat erittäin huumorintajuista väkeä, mutta eivät siedä pienintäkään vihjausta omasta ongelmastaan, neuvojen pitäisi tulla 'auktorisoidulta' taholta eli terveydenhoidon ammattilaisilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 15:50

Voi olla myöskin jokin sairaus tai lääkkeet, jotka lihottavat.Onko ihan pakko puuttua toisten ihmisten ulkonäköön.Lihava ihminen varmasti tietää ongelman.Lähtekää lenkille yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 13:48

..."rakkaani, mennäänkö kävelylle? haluaisin että harrastaisimme liikuntaa yhdessä " tjn.
suoraan on vaikea sanoa. parasta tietty olisi, mutta kestääkö hän sen?