Onko kellään ohjetta kinkun suolaamiseen?

Paljon vettä, suolaa ja kuinka kauan?

Lisätty: 17.11.2009 - 22:00

Kiitos kissanainen. Huonosti esitin kyssärin mutta tuota ohjetta juuri etsin,

Lisätty: 25.11.2009 - 15:06

Kiitos myös eam1955:lle täydentävästä vastauksesta.

Avainsanat: kinkun suolaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.11.2009 - 21:33

10 litraa vettä ja kilo suolaa. Kiehautetaan ja jäähdytetään, kaadetaan kinkun päälle ja pari viikkoa liotetaan. Kinkun täytyy peittyä kokonaan. Säilytetään kylmiössä tai ulkona pakkasessa. Vuorokausi ennen paistamista otetaan kinkku suolaliemestä ja laitetaan raikkaaseen kylmään veteen vuorokaudeksi. Vesi vaihdetaan sinä aikana kerran. Sitten uuniin ja syömään.

Kysyjän kommentti

Kiitos, yritän tuolla ohjeellasi saada onnistuneen suolauksen possunkannikalle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2009 - 21:30

Riippuu tietysti kinkusta, jos ostat harmaasuolatun kinkun niin se on jo suolattu
valmiiksi. Arvelen että ostaisit joltain tilalta kinkun niin siinä tapauksessa niissä
ei välttämättä ole suolausta. Suolaruiskullahan se on helppo tehdä.
Tässä olisi alla linkki kinkunsuolaukseen, löydät varmaan hyvää tietoa.
keskustelu.jatkoaika.com/sho...hp?t=15059

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 21:39

Kissanaiselta tuli kaikki olennainen.Teurastamolla niitä joskus tuli suolattua piikillä oikein urakalla ja paino nousi huomattavasti.Että kyllä se itse kannattaa suolata kun valmiiksi suolatussa tulee suolalle aikamoinen hinta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 22:51

Täydennän hiukan kissanaisen erinomaista ohjetta:
-suola aina kiehuvaan / kuumaan nesteeseen, ei koskaan kylmään. (yleisohje kaikessa ruoanvalmistuksessa)
-ja tuo tertsin mainitsema injetioruisku olis hyvä, tulis tasainen suolaus kauttaaltaan myös sisäosaan.
(kai ymmärsit, että suola on meri- tai vuorisuola, ei ruokasuola)