Pitääkö mielestänne paikkansa vanha uskomus, että kun vauva parkuu paljon ja lujaa, hänelle kehittyy vahvat keuhkot?

Avainsanat: vauvan vahvat keuhkot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 01:28

Tuttu sanonta jota en allekirjoita. Parkumalla vauva pahimmassa tapauksessa saa napatyrän. Itkevää lasta on rauhoiteltava. Kyllä ne keuhkot vahvistuvat aikanaan ihan itsestään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2009 - 17:56

No en usko kyllä tuota!

Sanoisimpa suoraan että "höpön pöpön" - vauva parka otetaan syliin silloin kun on harmillisuus vallassaan...

- kyllä ne keuhkot kehittyy huudattamattakin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 18:06

Minäkin olen kuullut lapsuudessani samanlaisen lausahduksen vanhemmilta
ihmisiltä. Tietysti pienenä ainakin kun lapsi äänteleen niin kyllä kai ne henkitorvetkin
siinä samalla puhdistu. Tuosta keuhkojen vahvuudesta en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.11.2009 - 18:06

Ei pidä. Mistä lie vanhakansa moisen keksinytkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.11.2009 - 18:36

Rauhoittakseen omaa tuntoaan keksivät joskus muinoin, että lapsen keuhkot vahvistuu huutaessa, kun eivät töiltään kerinneet koko ajan lasta hoivaamaan, niin huusihan vauvaparka nälkäänsä ja märkäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 18:39

En tiedä tuleeko vahvat keuhkot..mutta varmaan ..vauva on nälissään..tai ilmavaivoja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 18:44

Taitaas tulla nykyvauvoista vahvakeuhkoisia kansalaisia,meinaan olen tehnyt sen havainnon,että karjuvat aika kovaa ;-) Muistan myös kuulleeni ennen muinoin tämän väittämän,tiedä häntä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 18:52

Tuttu sanontahan tuo on,mutta tiedä sen paikkansa pitävyyttä.Uskoisin et vauvalla on joku tarve ilmaista itseään,joku vaiva tai seurankipeys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 21:46

Kyllä sanonta on tuttu ja itku kuuluu lapsuuteen. Suosittelen kuitenkin pallean treenaamista hiukan toisenlaisilla menetelmillä ja vasta siinä iässä kun kengännumero on yli 30.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 12:57

En usko. Nykyään kyllä paljon täysteholla karjuvia pikkulapsia, tulevaisuudestaan en osaa sanoa mitään, saattavat karjua lopun elämäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 20:25

Kaveri jonka lapsella oli juuri erittäin paha koliikki 2kk ajan sanoi noin mutta taisi lähinnä lohdutella itseään ettei hermot mene kokonaan. Lapsi parkui tai oikeastaan lähinnä karjui jopa 8h/vrk eli lähes koko sen ajan minkä oli valveilla.