Suomessa juodaan alkoholia eniten koko pohjoismaissa...

...jokaista suomalaista kohden juodaan 12 litraa 100%:ksi muutettuna. Ennen Tanska johti, mutta
nyt Suomi. Tanskassa saa alkoholia myös ruokakaupoista. Suomessa väkeviä saa vaan Alkosta, silti
Suomessa ei ole myyntikontrollia. Elikkä jos sitä olisi vapaasti tarjolla ruokakaupoissa niin kulutus
vähenisi, näin vaan ovat asiat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.11.2009 - 21:39

mä en juo ollenkaan..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2009 - 16:35

Suomalaisten viinankulutus meni pieleen jo kieltolain aikana. Jos se olisi vapautettu jo kauan aikaa sitten ruokakauppoihin olen satavarma, että kohtuullisemmin sitä nykyisin litkittäisiin. Kaikki mikä on ollut kiellettyä, salaista jne. kiehtoo enemmän. Olisi hyviä esimerkkejä, mutta en kerro koska näillä sivuilla vierailee alaikäisiäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 16:47

Minä käytän väkiviinaa sattuman varaisesti, 1 annos - 10 annosta per viikko ja olen asian tunnustanut , minä brandi pullon viikossa kulutan, minun ei ymmärrykseni riitä , mitä arvioidaan ulkomailta tuotavan viina määrän , kuka sen laskee ja tarkkailee, emme ole koskaan alkoholia maahan tuoneet 60 reissua tehneenä 30 vuoden aikana saldo on 0 . Miten se viinan kulutus lasketaan.

Lisätty: 17.11.2009 - 17:16

Mieheni avitta siinä brandi pullossa minua omien sanojen mukaan 40% en nii noko nuuka viinast o.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.11.2009 - 17:18

Syysyönä synkkänä synnyin, ei tuikkineet tähtöset lain. Ilmankos sitä otankin tuikun ilostuttamaan ja valostuttamaan hämärää polkuani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 17:50

En ihmettele tuota yhtään niin on synkää yleisilmeeltään maamme ja kansamme!

Tänään Hesan rautatieasemalla pohdin ympäristöä havainnoidessani asiaa: miksi ihmiset tosiaankin ovat ilmeeltään ja olemukseltaan (useimmat) kuin sitruuna takapuolessa- en toin tiedä poikkesinko tuosta "massasta" yhtään itse.

Kai sitä viinan voimalla haetaan hetken helpotusta tähän kansakuntaamme riivaavaan apatiaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 17:52

Jos jonkun tuotteen saatavuus on vähän hankalampaa tai sitä saa vain yhdestä paikasta, niin sen houkuttelevuus kasvaa ja samalla reissulla pitää ostaa sitten reilusti, kun on ostamaan tultu. Ja kun sitä ainetta on kotona kaapissa, niin poishan se on käytettävä ettei pilaannu.
Jos ruokaostosten kanssa samalla reissulla saisi ostettua sen ruokaviinin, ei sitä yhtä pulloa enempää viitsi ostaa, ellei ole monta ruokavierasta tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 18:59

Juon sen minkä juon,tilaistoista viis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 20:44

En usko tuon tilastotiedon pitävän paikkaansa. Siitä puuttuvat tuontiviinat, salakuljetus ja kotipoltto.
Todellinen luku tuskin on kellään tiedossa. Miten tilastoissa on otettu huomioon esim. turistien käyttämä osa? Onko tilastot tehty samoilla kriteereillä niissä maissa joihin niitä verrataan?
Ennenkin on kansaa tilastotieteellä retkutettu ja korotettu sen perusteella veroja.
Taitaa olla sama kupletti päällänsä taas.
Mottoni on: mieluummin alkoholi kuin muut kovat huumeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 10:05

Niinpä niin ja asia ei ole mikään tämän päivän uutinen. Voidaan mennä myös pohjoismaita kauemmaksi ja pärjätään tilastoissa hyvin. Joku juo minunkin osuuteni eli suurkuluttajia on paljon.

Lisätty: 18.11.2009 - 12:36

Suomen Alkossa suurin osa asiakkaista on kyllä suomalaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 11:40

Joka maalla on oma historiansa.
Suomella kieltolaki muokkasi tämän maan alkoholikulutusta.
Tuskin ollaan valmiita liian nopeisiin muutoksiin.
Esim jos siwoihin tulis kossu myyntiin, niin en ala tässä kirjoittamaan seurauksista, jokainen päätelköön itse.