Pesettekö autonne itse vai käytättekö pesulapalveluja? Sekä kuinka usein teillä siivotaan autoa sisältä ??

Tällä hetkellä on aikas likainen sisältä :( Mutta eipä lapsiperheissä taida autot kovinkaan siistinä sisältä pysyä... Pesulassa kävimme sunnuntaina mutta sää sotki auton jo :(

Avainsanat: auto pesu siivous

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.11.2009 - 10:31

Oma painepesuri on käytössä aina tarvittaessa ja sit kerran vuodessa kunnon pesu ja vahaus kaikilla mausteilla kunnollisella pesulinjalla. (esim Neste Imatra, valittiin pari vuotta sitten Suomen parhaaks)
Sisäpuolelta imurointi ja ikkunoiden pesu aina tarvittaessa. Mitään raikastimia tai hajusteita en käytä autossa, minuu etoo ne.

Kysyjän kommentti

Mukavia ajohetkiä siistin auton kanssa :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2009 - 10:16

Yleensä käytän pesulapalveluja. Auton sisätilat siivoan liian harvoin, eli oikein perusteellisesti vain kerran vuodessa. Toki matot ravistan ja muuta pientä siistimistä teen tarpeen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 10:23

Mieheni pesee auton itse ja siivoaa sen samalla.Mitään aikataulua ei ole,mutta usein kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 10:26

asiallisen pesupaikan puutteessa pesetän (huoltsikan pesulinja) , sisäimurointi tarpeen vaatiessa, muutaman kerran vuodessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 11:42

Ei voi meidän pihalla pestä, eikä ole koko kaupungissa tee-se-itse- pesupaikkoja, joten pesen , automaatilla tai joskus käsipesun teetän. itse pesen kesäl vanhenpien talon pihalla,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 11:58

Turussa ei pihallaan saa autoa pestä, joten käytämme autopesulan palveluita, 2 krt vuodessa sen jälkeen vahaamme auton hyvällä vahalla käsin ja imuroimme tarpeen mukaan , ja auton sisältä pesemme useasti, pikkuihmiset mehuja ja hyvää vähän antavat auton sisustuksiin, mutta höyrypesurilla homma hoituu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 12:26

Pesen itse silloin tällöin. Joskus olen käynyt autopesussa. Harvemmin tulee sisältä putsattua, silloin tällöin. Autossani on aika paljon tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.11.2009 - 12:35

Itse pesen ja siivoan autoni. Taisi olla syyskesää kun sen viimeksi tein. Äsken puhdistin nuoskalumella kyljet. Helppo ja nopea pikapesu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 04:51

Käsin pestään auto aina ja pari kertaa kesän aikana myös vahataan. Talvisin viedään se käsin pestäväksi ja vahattavaksi liikkeeseen. Kesällä auto imuroidaan kauttaaltaan, lattiamatot pestään sekä ikkunat sisäpuolelta ainakin muutaman kerran. Penkit ovat nahkaa ja takaluukussa on muovikaukalo sekä vanha lakana estämässä koiria kurastamasta, joten varsinaista sisätilojen pesua meidän ei ole ollut tarvetta tehdä. Lapsiahan meillä ei ole. Itse asiassa meidän takapenkillä istuu harvoin ketään.

Pesulinjalla käyminen vuoden vanhan auton kanssa olisi itsemurha, sillä edellisistä autoista irronneet hiekan jyvät naarmuttavat pintaa. Ensimmäinen uusi automme on avomiehen silmäterä. Ei meillä silti ole yhtäkään aikaisempaakaan autoa pesty muulla tavoin kuin käsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 13:07

Mieheni pesee sekä minun että oman autonsa. Maalla on siihen sopivat tilat.
Joskus olen kyllä osallistunut projektiin eli imuroinut autot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 19:56

Itse menen ensi viikolla pesemään halliin. Toimii kolikoilla ja kahdella eurolla saa pestä peräti neljä minuuttia. On useita ohjelmia valittavana.
www.omapesu.fi/toiminta.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 23:05

Ei onnistu ulkoinen oma pesu, kun on korkea auto :( eli se menee ammattilaisten huoleksi. Sisäsiivouksen sitten hoitaa "enkeliystäväni", joka on usein reissuissakin mukana.