Käytättekö ruoanlaitossa tai salaateissa nimenomaan oliiviöljyä?

Saavatko läheisesi joululahjaksi ihanalla yrtinoksalla maustetun lasisen öljypullon vai eikö sille ole käyttöä?

Avainsanat: oliiviöljy yrtit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 13:08

Minulla on jatkuvassa käytössä oliiviöljy sekä kotimainen kylmäpuristettu rypsiöljy, jota sanotaan vähintäin yhtä terveelliseksi, kuin tuo edellä mainittu. Nykyisin käytän enemmän kotimaista rypsiä. Se on niin monikäyttöinen eikä ole voimakasta makua. Tyttäreni voi saada lahjaksi öljypullon sillä hän käyttää ja osaa arvostaa sitä.

Kysyjän kommentti

Samoilla linjoilla mennään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 13:08

Kyllä Kreikassa varsinkin kun on ehtaa ainetta öljy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.11.2009 - 13:10

en käytä, se on huonoksi terveydelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2009 - 13:23

Minä käytän ihan tavallista rypsiöljyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 13:30

Tottakait käytän. Oliviöljy on hyvä lisä salaatteihin ja ruuanlaitoon jo terveellisyytensänkin takia. Tästä huolimatta en lahjo niillä sukulaisiani tai ystäviäni jouluna sillä meillä ei ole tapana antaa aikuisille lahjoja eikä lapset ilahtuisi öljyisestä lahjasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 13:44

Käytän oliiviöljyä ruoanlaitossa. Kreikkalaista nimenomaan. En anna lahjaksi kenellekään, senlaatuisia lahjoaja en jakele.

Lisätty: 17.11.2009 - 11:15

Käytän oliiviöljyä myös leivonnassa (kakut) mutta merkillä on väliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.11.2009 - 13:54

Rypsiöljyä käytän ruokaa tehdessä. Salaatteihin en laita öljyä. Korkeintaan sitruunamehua kostukkeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 15:03

Paistohommissa pannulla kyllä, mutta salaatit teen raikkaammilla aineilla. Öljysalaatti on minusta värjättyä mössöä mistä aromit ei erotu. En lahjoittele elintarvikkeita kellekään lukuunottamatta paistamaani kauraleipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 17:23

terveysvalistuksen tuloksena meillä on siirrytty kokonaan kylmäpuristettun rypsiöljyn käyttöön ja siitä nimenomaan sitruunalla maustettu versio on todella ylivoimainen kalan kumppani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 17:23

Jos käytän öljyä se on kotimaista rypsiöljyä,salaattiin käytän aitoa sitruunaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 19:58

Salaatin kanssa nimenomaan oliiviöljyä,mutta ruuanlaitossa kasviöljyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 20:32

Ruoanlaittoon ilman muuta rypsiöljyä, kestää paremmin kuumentamista, kuin oliiviöljy. Kaikkeen muuhun sitten Toscanasta, luomutilalta, tyttären tuomaa oliiviöljyä, jota saamme aina jouluna ja elokuussa, kun saapuu lomille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 20:36

Kyllä käytän oliviöjyä salaatin seassa..Vata toin Turkista edullista oliiviöljyä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.11.2009 - 13:39

Kyllä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 21:53

en käytä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 14:07

Kyllä käytän