Mukavaa luettavaa?

www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...5250786801
Kyllä me suomalaiset olemme saamattomia, kun emme saa edes asuntoja järjestettyä kulttuurimme rikastuttajille.
Tuhatmäärin ihmisiä joutuu jonottamaan asuntoa ties missä. Mikä tässä oikein maksaa?

Avainsanat: asuntoja somaleille !

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 10:09

siinä se kulttuuriero vähän pukkaa päälle, meillä kun tuo perhekoko on nykyään niin paljon vaatimattomampaa luokkaa, ettei tuollaisia sukuasuntoja paljoa ole olemassakaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 09:35

Ei toivottuja rikastuttajia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2009 - 10:45

Yhteiskunta taitaa odottaa luonnollista poistumaa käytössä olevissa asunnoista. Kyllä niitä kohta vapautuu kun eivät huolehdi kotona asuvista vanhuksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 11:34

Minä en ymmärrä miksei suurehkoja somaliperheitä(koko suku+kasvattilapset 15-25 pers.)kuskata paikkakunnille,missä hävitetään tyhjinä seisovia kerrostaloja,kun ei ole asukkaita niihin.Muutenkin maahanmuuttopolittikkaa pitäisi tarkistaa,mutta miten?
Mun kotikaupunginosassa kaikki asunnot aikoinaan tehty työläisille eli pienehköjä,
joten luultavasti ei ole pelkoa leirien tulosta tänne,mutta koko kaupungin alueella jotain suurasuntoja löytyy varmasti,mutta varmasti ei ole paras ratkaisu maahanmuuttajille niitä järjestää ennen kantaväestöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 11:35

Minusta niille pitäs perustaa ihan oma territorio. Viedään ne kaikki ahvenanmaalle, siellä kun haluavat olla niin "kansainvälistä" porukkaa muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.11.2009 - 11:48

Kunhan nyt ensin saisi oman maan kansalaiset asunnon, sitten hankkikoot näille ulkomaan eläville vaikka kartanoita, että mahtuu suurperheet ja vielä heidän naapurinsakin samaan taloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 12:46

Eikös Suomessa ole vielä sen verran karjaa,että kerättäissin tiloilta lantaa ja saisivat siitä ihan itse rakentaa mieleisensä majoja..?En ole rasisti mutta.....vai olenkohan vähän....?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 12:56

Ensi kyllä pitäisi Suomalaisilla olla asuntoasiat kunnossa..sitten vasta maahanmuutajat..
Meidänkin naapurista lopetetiin vanhusten palvelutalo...ja nyt on maahanmuutjien käytössä..
Tosi paljon tummaihoisia meidän kulmilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 13:13

Tuota noin, vedän ensin henkeä ennen kuin vastaan ja lasken vielä kymmeneenkin........ Tertsillä hyvä vastaus, kannatetaan. Toinen vaihtoehto olisi asuttaa heidät jonnekin autioituvalle maaseudulle missä on paljon tyhjiä asuntoja. Mahdollisimman kauas..siis vieläkin kauemmas...mieluiten Suomen ulkopuolelle. Luin tuon artikkelin jo aikaisin aamulla ja se herätti tunteeni kuohumaan. Sen takia meni kakkukin piloille. Rrrrrr.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 13:25

Se ei todellakaan anna hyvää kuvaa Suomesta ja Suomalaisista että emme saa järjestettyä kunnollisia asuinoloja ulkomailta tänne tuleville kulttuurimme rikastuttajille. Tosiasia on kuitenkin se, että vielä huonomman kuvan Suomesta ja Suomalaisista antaa se ettemme saa järjestettyä asuntoja edes kaikille oman maamme kansalaisille. Suomikuvan kirkastamiseksi on siis tehtävä vielä paljon töitä eikä sitä työmäärää pidä lähteä purkamaan väärästä päästä pinoa. Jos näin tehdään pino ei pysy kasassa eikä työ tule koskaan valmiiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 13:40

Suomesta etsitään joki "korpi" ja perustetaan sinne leiri s..lle.
Eiköhän siinä väentulo tännepäin hieman vähenisi kun sana kiirisi Afrikan pusikoihin ettei mitään loistoasumista keskeltä kaupunkia olekaan saatavana.
Kuinka monta tämän maan alkuperäistä kansalaista on ilman kunnon asuntoa tai ilman mitään asuntoa? Sietää miettiä.