Mitä tarkoittaa sukunimenä käytetty sana tiitinen . TIITINEN ???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 10:13

aika yleisesti käytetty hellittelynimi mm. pikkaisista pennuista , esimerkiksi

"Lumoavan kaunis, musta naaras kissa Tiitinen saapui laumaamme 14.9.2008 Laihialta. Tiitinen oli tullessaan n. 18 viikkoinen, syntynyt arviolta toukokuussa 2008."

mettinen.com/tiitinen.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 09:02

Sanan merkitystä en tiedä,mutta sukunimi se kuitenkin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 09:06

Eräissä maamme osissa lintu talitiainen = toiselta nimeltään tiitinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 09:11

Entinen suopon isokyttä.
Uutisissa ovat puhuneet tiitisen listoista? Ei julkisia, siis salaisia.
fi.wikipedia.org/wiki/Tiitisen_lista

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2009 - 10:43

Tiitisestä en tiedä, mutta sellainen loru on olemassa kuin: Tiitiäinen metsäläinen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 11:18

Voi valperi,tosiaan lumoavan kaunis,musta Tiitinen ihan kuin mun Tarmo;oli,mutta muuten ei tiitisestä tule mullekaan mieleen kuin pienehköä... jotain,mutta Tiitinen suurella kirjaimella on sukunimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 11:23

Tiitiäinen ---} Tiitinen, : pikkulinnuista, penistä eläimistä ja -paoikasista sekä myös lapsista käytetty kansanmurteellinen "adjektiivi".
Sukunimenä alkuperä luultavasti keskiajan alasaksasta. (Diet, Tide, Tideke,Titke)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 12:09

Jokunen vuosi sitten seurustelin Tiitisen tytön kanssa.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 13:27

Tiitisen listalla tarkoitetaan Yhdysvalloista vuonna 1990 saatua listaa entisen Itä-Saksan tiedustelupalvelun Stasin 18–20 suomalaisen yhteyshenkilön koodinimistä.

Miksi suojelupoliisin päällikkö Seppo Tiitinen ja apulaispäällikkö Seppo Nevala ovat niin kalpeita?
- He varjostavat koko ajan toisiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 22:08

Tiitiäisestä tulisi mieleen joku pikkuinen lintu, ehkäpä Tiitinen on sitten lyhennetty versio siitä.