Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille, toivottelee vapaapäivien viettäjä. Osaatko kesyttää kiireen?

Uutisissa puhutaan talouselämän kiireen kesyttämisestä ja millaisia itsekukin olemme. Kiireen kesyttäminen normaalissa arjessa ja meidän jokaisen töissä on ihan yhtä tärkeää, joten haastan teidät kaikki kiireen kesyttäjiksi. Kertokaahan keinoista ja tuloksista.

Lisätty: 16.11.2009 - 08:13

www.talouselama.fi/tyoelama/.../-16112009

Avainsanat: elämä arki kiire kesytä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 10:21

Kiireen tullessa priorisoin asiat suoritusjärjestyksen mukaan:
-mitä ekaks
-mitä sitten
-mitä voi jättää muille
-mitkä voi unohtaa
Ja sit vaan normaalia tahtia hosumatta pala kerrallaan.
Useinmiten pääsen finaaliin, mutta on joskus jäänyt keskenkin.

Kysyjän kommentti

Kiitokset kaikille kiireen kesyttäjille, mutta jatketaan vielä harjoituksia itse kukin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 08:32

ei tarvitse kiirettä keskeyttää kun salli sellaisen tullakkaan

Parikymmentä vuotta sitten olin melko tiukoilla ja jouduin näitä asioita ihan itse tykönäni miettimään. Silloin tulin tulokseen että kiirehtimättä kerkiän ihan tarpeeksi kunhan keskityn siihen mitä teen.

Osoitus siitä että olin oikeassa (omalta osaltani) paljastui mm. muutamissa 360-arviossa, joissa oli mukana lausuma

" saa uskomattoman paljon aikaiseksi vaikkei koskaan ole kiireinen"

- eikä ole stressi vaivannut -

Lisätty: 16.11.2009 - 08:35

hups, luinpa kysymyksen kiireisesti, siinähän oliki kesyttää eikä keskeyttää, pistetään lukihäiriön piikkiin ja vastaus lienee pätevä näinkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 08:34

Tämä sanalasku pitänee paikkansa :
" Parempi on kourallinen lepoa kuin kahmalollinen työtä ja tuulen tavoittelua"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 09:00

Minulla ei varsinaista kiirettä ole ,vaan kuitenkin pitäisi joutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2009 - 10:38

Huomenta sinullekin. Minä olen tainnut jo onnistua tappamaankin sen. Yritän joutohetkinä tehdä kaikkea jo etukäteen. Matkalla otan lähtölaskennan puolikin tuntia yli tarpeen. On vara hieman hidastellakin sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.11.2009 - 11:41

Minulla ei ole kiireitä, olen tainnut jo kesyttää sen, tai sitten on minut kesytetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 15:44

Kiire on taakse jäänyttä elämää.
Päiväohjelman määrää nykyisin lapsen harrastukset ja hyvä niin että on sentään jotain tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 16:45

Näin pienillä sanoilla vastaan tuohon Mariaanan kysymykseen: "Jokainen kiire on tekaistua".