Mikähän on maailman suurin matkustajalentokone...

...tarkoitan istumapaikkoja. Toinen kysymys olisi miten suuressa lentokoneessa olette matkustaneet.
-Itselläni on ollut AirBussin kone joka oli matkalla Marokkoon ja istumapaikkoja 300, sekin aikamoinen kone.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2009 - 21:16

Joo, tietääkseni se on juuri tuo A380 suurin mikä on tällä hetkellä liikennekäytössä. Suurempi A400 on vielä kait osittain suunnittelupöydällä tai sit siitä on vasta kehitysversio lennellyt koelentoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2009 - 21:07

Airbus A380 on tietääkseni suurin. Puolitoista vuotta sitten oli Singaporelaisella pari konetta käytössä. Tulin Sydneystä Singaporeen sillä ja jatkoi välilaskun jälkeen Lontooseen. Minä menin Kualalumpurin F1 siä väijyttämään.

fi.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380
Siihen mahtuu jopa 850 matkustajaa.

Lisätty: 15.11.2009 - 21:14

www.napsu.fi/user/3800/matka...kakuvat/55

Lisätty: 15.11.2009 - 22:14

A400 on sotilaskone
www.airbusmilitary.com/speci...tions.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 12:10

suurin matkustajakone on airbus A380. siinä on monia kerroksia ja siellä on viidentähden huoneita jossa voi levätä lyhyillä lennoilla tai pitkillä lennoilla voi vaikka nukkua.

Lähteet:
julisteesta