Onko Sveitsissä enää alaikäisillä ulkonaliikkumiskieltoja jonkin määrätyn kelloajan jälkeen illalla?

Silloin joskus kun asuin Sveitsissä (hamassa nuoruudessa) oli muistaakseni aikaraja 15-16 -vuotiaille, ettei saanut olla ulkona kello 21 (ehkä23) jälkeen enää, päteekö enää. Sopisi mielestäni Suomenkin nuorisoon ja kulttuuriin varsin positiivisesti?.

Lisätty: 25.07.2008 - 13:16

Siis varsinainen kysymyshän oli (johon en ole ainakaan vielä saanut vastausta):
Onko Sveitsissä enää alaikäisillä ulkonaliikkumiskieltoja jonkin määrätyn kelloajan jälkeen illalla?

Avainsanat: ulkonaliikkumiskielto alaikäinen sveitsi nuoriso kulttuuri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2008 - 12:39

Kyllä on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2008 - 22:56

Kyllä. Sopisi Suomeenkin. Joissakin kunnissa onkin valtuustopäätös, tosin ei sanktioita. Niitä onkin vaikea rauhan oloissa asettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2008 - 02:46

Itse olen pian +16, mutta tuollainen laki olisi täysin turha!
On sitä Suomen poliiseilla parempaakin tekemistä. :S

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2008 - 18:46

Sveitsissä varmaankin on edelleen voimassa, mutta tuohon pohdiskeluun pitäiskö meillä olla? Laki on varmasti liian turhan juhlallista ja sitä paitsi melko mahdotonta valvoa sen noudattamista, kaupunkien/taajamien järjestystyssäännöt on ehkä se oikea paikka puuttua tällaisiin asioihin.

15-16 v taitaa olla vähän turhan korkea ikäraja sen sijaan noin kympin korvilla olevien pyöriskely aseman kulmilla yömyöhään täytyisi jotenkin saada loppumaan. Ja jos tällaisia määräyksiä olisi, niin viranomaisilla olisi vähän paremmat eväät puuttua myös niihin kotoolta löytyviin syihin pikkulasten öiseen vaelteluun kaduilla.