Annatteko jollekin anteeksi ilkeän teon vai...

...pyydättekö hampaat irvessä toiselta esim. sitten annan kun pyydät anteeksi.
(ps. vaatii vähän miettimistä)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2009 - 21:22

Riippuu teon seurauksista. Minun on vaikeampi antaa anteeksi sellainen teko, joka vahingoittaa läheisiäni kuin sellainen, joka kohdistuu itseeni. Lopulta kuitenkin annan anteeksi sillä en halua elää kaunaa kantaen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2009 - 19:42

Jaa-a , riippuu kai asiasta , miten ilkeästä on kysymys.
EI se aina helppoa ole.
Jos joku toimii ajattelemattomasti tai tyhmyyttään on eri asia jos
joku tekee ilkeyttään.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 15.11.2009 - 19:43

Miten voisin antaa ilkeän teon anteeksi, jos toinen ei ole edes pyytänyt anteeksi.. Elikkä pyydän hampaat irvessä toiselta esim. sitten annan kun pyydät anteeksi. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 19:47

Anteeksi annan vahingon,mutta ilkeyttä en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 20:25

Riippuu teosta.Saatan antaa anteeksi, mutta unohtaa en voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 21:09

Vain jos teko on tahaton vahinko. Tahallista ja tarkoituksellista ilkeyttä en anna koskaan anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.11.2009 - 21:43

Ilkeän teon toistuessa aina vaan, en anna anteeksi loputtomiin. Jokaisella se raja on jossain kohden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 21:43

Kyllä anteeksi annan, mutten välttämättä unohda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 21:50

pienet ja keskisuuret voin sivuuttaa ja jättää omaan arvoonsa noin vain, aika hoitaa eikä niistä paiseita kasva

tosi törkeyksien kanssa sitten onkin ihan toinen juttu, pelkällä anteeksipyynnöllä ei paljoa kuitata, kyllä se vaatii paljon enemmän, teoilla osoitettua katumusta ja sen osoittamista että on myös ymmärtänyt tekonsa ilkeyden ja sen aiheuttamat seuraukset ...

- anteeksipyynnön kiristäminen hampaat irvessä - jotain sellaista jonka tarkoitusta tai mielekkyyttä en pysty ymmärtämään

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2009 - 22:07

Todella ilkeää tekoa en anna anteeksi, pikkujekut ovat ihan erijuttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.11.2009 - 02:56

tuskin mitään todella ilkeää tekoa antaisin anteeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 06:31

missään tapauksessa en ala anteeksipyyntöä vaatimaan, se tulee jos on tullakseen aidosti katuvalta itsestään

anteeksianto taas on kiinni paljon siitäkin miten itse asian, teon ja sen motiivit ymmärrän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 08:02

Oikein ilkeää tekoa en ole anteeksi antanut, sisimmässäni. Ihminen, joka sellaisen on tehnyt on minulle täydellisesti olematon. Aidosti katuva, rehellinen ihminen saa kyllä anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 09:08

Tahattoman teon ja harmin voi antaa anteeksi mutta aiheuttajan täytyy todellakin pyytää sitä anteeksi ja ihan omasta aloitteestaan.
Mutta todella ilkeä ihminen leimaa itsensä pahasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 15:32

Olisi liian helppo esittää laupiasta ja todeta että kaikki synnit ovat anteeksiannetut. Vuosia selkään puukottanut henkilö kyllä menettää ainakin luottamuksen iäksi - jonkinlainen kaveri sellainen voi olla (varsinkin usein työyhteisössä on pakkokin olla) mutta ei enää ystävä eikä sellainen jolle luottaisi kauppalapun sisältöä enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 20:37

Jos on tahallaan ilkeä ja inhottava ja kiero, niin en anna anteeksi,ellei osaa selittää tekosiaan.Lyhyt anteeksipyyntö ei riitä.
Pahat tyypit jäävät tuonne sydämen syövereihin ikuisiksi ajoiksi.