Jos voisitte tai teillä olisi valtaa/kykyjä , minkä epäkohdan korjaisitte Suomessa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2009 - 21:09

Korjaisin vanhusten ja köyhien olot.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2009 - 19:29

yksinäisyyden ja syrjäytyneisyyden poistaminen vanhuksilta ja nuorilta aikuisilta työttömiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 19:47

Korjaisin sen ettei enää suvaita ikärasismia työpaikoilla. Tarkoitan lähinnä sitä että
olisisimme yhtä arvokkaita eläkeikään saakka. Suomessahan rehottaa ikärasismi
tosi voimakkaana työelämässä olevilla vaikka asiasta ei paljoa puhuta eikä kirjoiteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 20:36

Sellaiset lait ja pykälät ettei näitä ulkomaan elättejä pääsisi tänne niin helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 20:51

Annoit äkkiä niin paljon valtaa, että on tosi vaikea valita mistä alottas.
Tappaisin harmaan talouden ja siinä sivussa lakkauttasin maahanmuuttoviraston. (ei enää yhtään tarpeettomia mutiaisia tänne). Siitä vapautuvat varat ohjaisin nuorison ja vanhusten hyvinvointiin ja koulutukseen. Palauttaisin kunnille menevän valtionavun korvamerkit, että ne rahat kans käytetään siihen tarkotukseen mihin ne on myönnetty.
Tästähän sitä jo polemiikkia vähäks aikaa piisaiskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 21:24

Lopettaisin voittoon ja säästöön pyrkimisen niiltä aloilta, joihin se ei kuulu kuten esim. vanhustenhuolto ja lasten päivähoito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 21:47

Samoilla linjoilla Heidi_K kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 21:58

poliittiset virkanimitykset

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2009 - 22:02

Vanhusten ja heikko-osaisten aseman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 09:19

Ikärasismin lopettaisin. On aika ajankohtainen työyhteisössä. Asia yllätti ihan hiljtatain kun alkoi kuulua ympäristöstä äänenpainoja kuuskymppisten eläkeköitymisen suhteen. Eihän siinä mitään mutta kaksvitoset (heitä 1 kpl) kuvittelevat näköjään olevan niitä kaikkein osaavimpia, viisaampia, fiksuimpia... vaikka joutuvat kysymään tärkeitä neuvoja päivittäin varttuneemmilta!
Kuinka nuoria onkaan kasvatettu, herää kysymys!
Työyhteisössämme varttuneet ovat toiminnan selkäranka, heitä myös arvostetaan.

Lisätty: 17.11.2009 - 11:11

Demarit lupaavat toteuttaa utopistisia asioita mutta nekin jäävät vain lupauksiksi. kaikelle kun pitää löytää maksaja, mitään ei ole ilmaista. Hyvät olot ja kotona maaten...ei onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 09:37

Suomi suomalaisille. Vaikka miten rasistin leiman saankin.
Eilen tuli kuluneeksi 100 vuotta miehen syntymästä joka Äyräpäässä koki kiirastulensa ja hän oli isäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 10:05

Sumalaisillle paremmat oltavat ja verot mahdollisimman alhaiseksi. sekä koko eduskunnan jäsenet uusiksi.ja vanhoille ihmisille myö paremmat oltavat itä ne nykyisin ovat. MUtta paljon on parannettevaa ja uusittavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.11.2009 - 12:03

Järjestäisin asiat niin, että kaikille halukkaille olisi töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 15:22

Asunnottomuuden.
Vaikka sellaista ei pitäisi olla kerää esim. asunnottomienyö vuosittain satoja ihmisiä ympäri maata joilla ei todellakaan ole asuntoa. Tilanteen karmivuutta ei varmaan osaa kukaan kunnolla edes ajatella ennen kuin sellainen osuu omalle tai läheiselle. Moni muu on pientä tähän nähden.