Minkälaisia internetselaimia teillä on...

...minulla on Safari ja Firefox. Mikä olisi paras.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

X
Vastattu: 15.11.2009 - 18:13

Testejä on tehty paljon, mutta silti on vaikia kertoa mikä on paras.. Sen sijaan se on selvää(ellei kyse ole Microsoftin testistä :D) että IE on surkeimmasta päästä vert. chromeen/firefoxiin/operaan.

Google Chrome on omasta mielestäni(ja lukuisten testejen mukaan) nettisurffailussa nopein selain, mutta itse en pidä siitä kun se keräilee tietoja käyttäjistään. Google on myös satsannut selaimeensa mielettömästi resursseja(paljon maailman parhaita koodaajia kehittämässä yhtä ainokaista selainta), mutta se ei ainakaan vielä näy sen käytössä. Chromen käyttö saattaa yleistyä tulevaisuudessa Googlen käyttöjärjestelmän myötä.

Firefox on toistaiseksi nopeiten markkinaosuuttaan kasvattava selain ja tämä on myös itselläni käytössä.
Firefoxiin saa asennettua kaikenlaisia lisäosia kuten sään alareunaan joka on uskomattoman tarkka ja mainosblockin joka estää mainokset ja malwaret puhumattakaan kirjainmerkki pikakuvakkeista joista pääsee nopeiten lempisivustoille(kuva omastani: i947.photobucket.com/albums/...t024-1.png ).
Firefoxiin saa myös fasterfox lisäosan joka nopeuttaa sen käyttöä Google Chromen tasolle sekä lukuisia kuvankaappaus/videoidenkaappaus lisäosia joilla saa videoita esim. youtubesta...

Opera on suosittu nörttejen keskuudessa, koska sitä voi käsittääkseni muokata eniten omanlaiseksi jos osaa. Operalla voi myös luoda salakirjoitusta jonka muut operan käyttäjät voivat muuttaa takaisin tekstiksi kunhan tietävät oikean asetuksen salakirjoituksen purkamiseen. Opera on hieman hitaampi, kun chrome tai firefox mutta nopiampi kun ie... Sen erikoisuutena on myös se, että siihen on integroitu mm. torrentclient, irc yms. nörttiohjelmia jotta ulkopuolisia softia tarvittaisiin mahdollisimman vähän.

IE:tä käyttävät eniten he jotka eivät ole uskaltanut siirtyä muihin selaimiin.. Internet Explorerilla on suurin markkinaosuus, koska se on oletuksena Microsoftin käyttöjärjestelmissä eikä sitä saa normaalissa ohjauspaneelissa poistettua. Se on hitain selain ja sille suunnitellaan eniten viruksia, koska se on suurimmiltaosin käytössä. Äsh... Ei tästä edes jaksa kirjoittaa. :D IE:n käyttäjille: SELAIMELLA ON VÄLIÄ, vaihtakaa äkkiä se roska pois. =)

Lähteet:
nörtti mikä nörtti

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2009 - 13:17

Internet Explorer - 10 pistettä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 13:33

Internet Explorer kotona.

Töissä Internet Explorer ja Firefox.
Siellä on myös firefoxin kannattaija
en tiedä mikä on paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 13:37

Opera ja firefox on meiän koneisssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 13:50

Firefox ja Internet Explorer,
Firefox ensisijaisessa käytössä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 13:58

IE,parhaasta ei ole tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 13:59

Firefox jota käytän ja IE toisena. Sama systeemi kuin vähäviisaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 14:30

Olen imuroinut koneelleni melkein kaikki Netscapen johdannaiset. Enää käytössä ovat vuoron perään IE 8 ja GoogleCrhome joka on Netscape 5'n eräs versio.

Katso paremmuus täältä.
www.vertaisverkko.com/selaim...sposti.php

Lisätty: 15.11.2009 - 15:33

Katso tästä mika selain itselläsi on:
jumppis3.blogspot.com/2009/1...elain.html

Lisätty: 15.11.2009 - 21:23

Nyt on tälläinen Netscape käytössä, jotku sanoo sitä Safariksi.
Käytät Netscape selaimen versiota 5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; fi-FI) AppleWebKit/531.21.8 (KHTML, like Gecko) Version/4.0.4 Safari/531.21.10

Vaihdoin selainta Firefoxiin: Käytät Netscape selaimen versiota 5.0 (Windows; fi)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 14:44

Sama läjä ja järjestys kuin vähäviisaalla, lisäksi GoogleChrome.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.11.2009 - 15:52

Firefox käytössä ja IE lepää taustalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 19:13

firefox

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 21:31

Firefoxia käytän vaikka IE on myös koneessa. Explorerin kanssa oli aika tavalla ongelmia niin hommasin tuon Mozillan ja olen toistaiseksi ollut ihan tyytyväinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 23:05

internet explorer ja firefox

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.11.2009 - 02:58

firefox

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 06:42

kaikennäköisiä kokeilleena päädyin pari vuotta sitten Firefoxiin enkä ole sen jälkeen asiaa miettinyt

(taitaa tuolla taustalla maata melkein kaikki muutkin joutilaina ja muistona)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 23:30

Parhaus on niin makuasia ja riippuu myös siitä, mitä koneella tekee. Minulla on monta selainta, koska testaan sivustojen toimivuuden niillä.
Minulla pääkäytössä Flock, osin myös Firefox. Opera on hyvä. K-meleon erityisasioissa. Chrome toinen vakio nopeutensa takia. Safarikin on, mutta en ihastunut. SlimBrowser mukana testausten takia. IE koneella, ei käytössä.