Ikkunanpesuvinkkejä?

Kun ikkunoita pesee, niin onko kokemuksia, "vanhan kansan tietoa", tms. miten ikkunoiden pesemisissä pääseen parhaimpaan lopputulokseen? Ei raitoja/sateekaarenvärejä ja mahdollisimman vähän vaivaa ja välineitä ja aikaa tuhlaamatta??

Avainsanat: ikkunanpesu ikkuna. ikkunanpesuvälineet ajansäästö ikkunanpesussa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

uma
Vastattu: 25.07.2008 - 22:18

Mummoni laittoi pesuveteen Fairya ja huuhteluveteen soodaa. Pesi rätillä ja kuivasi pehmeäksi rytistetyllä sanomalehtipaperilla. Ja kyllä ikkunat kiilsi kirkkaana. Mahtaako nykypäivänä kukaan moista kokeilla, mutta ehkä kannattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2008 - 19:51

rippuu siitä kuka/mikä niitä sinun ikkunoitasi likaa, mutta jos se on normaali pöly ja muu sellainen mömmö joka ilman mukana liikkuu (ei kovasti liikeenteen päästöjä) eikä poltella paljoa tupakoita eikä kynttilöitä, niin juttu on hyvin yksinkertainen.

vettä ja lastaa; ihan totta olen jo vuosikausia selvinnyt puhtaalla vedellä, pesusienellä ja ikkunanpesulastalla. Ei ole raitoja (eikä muutakaan mukistavaa ylitarkastajalla) ja kyllä meidän ikkunoista näkyy läpi vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2008 - 23:00

Pesuaineliuos, kaksipuolinen lasta sieni/pyyhin ja pyyhe, johon kuivaa aina kaapimen. Iloisia pesuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2008 - 03:21

Näytönpuhdistusliinoilla on hyvä pyyhkiä talon ikkunat. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2008 - 12:42

Pelkkä lämmin Faiiry-vesi ja sanomalehtiä kuivatukseen ja kiillotukseen.