X
Kysytty: 14.11.2009 - 23:11

Miksei jotkut saa koskaan mitään tehtyä vaikka kuinka suunnittelisi etukäteen? Kuten minä...

Vinkkejä? :(

Lisätty: 15.11.2009 - 02:29

Hehe.. :) On täällä vaasassa pikkuriikkinen 4-10cm lumikerros lunta. =)

Avainsanat: tekemättömyys perfektionistit laiskat flekmaattisuus laiskuus etc x

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.11.2009 - 23:37

Se aloittaminen on vaan joskus niin vaikeaa.

Kysyjän kommentti

Näin se taitaa olla.. Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2009 - 23:37

Mulla se on kausiluonteista.Toisinaan ei huvita tehdä yhtikäs mitään.Ja toisinaan ihan extempore teen kaikkea mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2009 - 23:51

No joo. On sanonta: "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty". Olen tässä matkan varrella asettanut tuon lauseen erittäin kyseenalaiseksi. Parempaa jälkee syntyy olemalla spontaani suunnittelematta etukäteen suurempia. Sillon ei tarvii tuntea sitä pettymystä, et nyt se jäi taas hoitamatta. Tee se mikä tuntuu mielekkäältä jus nyt, äläkä puutu muuhun jollei ole aivan pakko. (ja niitä pakkojakin voi kierrellä) Joku filosofi lausui joskus: "älä tee tänään sitä minkä voit huomenna teettää toisilla". Onko vaasassa paljon lunta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2009 - 23:51

se on enemmän tunne kuin totta, koitappa katsoa asiaa joltain uudelta kantilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.11.2009 - 00:28

Et ole ainoa. Minäkin kuulun siihen porukkaan. Yleensä teen spontaanisti kaiken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 01:15

Syyttäisin tätä Suomen talven lyhyttä valoisaa päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 10:12

Niinpä. Ja kun kauemmin miettii ja suunnittelee, löytyy liikaa vaihtoehtoja, eikä sitten ole enään varma mikä olisi se paras vaihtoehto. Kannattaa alkaa heti kun fiilis löytyy tai jättää kokonaan tekeminen muille. Se on tämä ihmisluonne vähän sellainen hitaanpuoleinen monella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 11:15

mä oon ihan samanlainen!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 11:44

Kyllä välillä on niin saamaton..että ei innosta mikään tekeminen..vaikka on mielessä...Mutta annas kun saa sen tekemis-inspiksen päälle...kyllä sitte tekee vaikka mitä..ja silloin ihan mukavaa tekeminen..ei meinaa mlttaa lopettaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2009 - 14:07

Sama vaiva. Tulee aina jotain muuta väliin. Pitäisi varmaankin tehdä se homma heti kun se mieleen tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 21:36

Kyselin kerran samaa ja sain vastaukseksi:

Tärkeintä on alkuun pääseminen ja sen jälkeen jatkaminen. :)