Voiko monomaniasta parantua?

Avainsanat: monomania

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

X
Vastattu: 14.11.2009 - 19:46

Enpä ollut kuullutkaan moisesta aikaisemmin, mutta nyt wikipediaa katsellessani rupesin uskomaan että jokaisella ihmisellä on pieni monomania. =)

Eiköhän siitä pysty parantumaan, kun saa jonkun asian tavoitettua/kun lyödään täysin maahan ja vakuutetaan ettei asiaa voi tavoitella tai kun keksii jotain mielenkiintoisempaa ajateltavaa..
Mielenkiintoinen tuo monomania.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Monomania

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2009 - 19:31

En tiedä edes sellaista maniaa saati sitten sen paranemisesta.Sinulla sitten on kaapit täynnä monoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.11.2009 - 19:35

Onko tuo nyt niin vaarallista. Mutta ajattele jotain muutakin kun aina samaa asiaa. Paljon erilaista puuhastelua, niin et ehdi ajattelemaan sitä yhtä ja samaa. Toisaalta jos se on mukava asia mitä ajattelet, niin pitääkö siitä päästä eroon?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2009 - 20:35

Oletetusta monojen keskipisteestä kuuluvasta äänestäkö lienee kysymys???
Ei se mitään vaarallista ole, todistaa vaan että putki on kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2009 - 21:41

Monomania vaivaa meitä jokaista aina silloin tällöin, eikä se ole vaarallista jos käyrästä vähän leikataan huippuja pois. Tällaisia ovat mielestäni mm. "autokuume, venekuume, golfkuume jne..." Ota vaan rennosti äläkä huolestu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2009 - 13:54

Terapeutit ja terapia auttavat varmaan tuohonkin maniaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 18:21

Monomania
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Monomania (kreik. mono, yksi ja mania, pakkomielle) on itsepintaista yhden asian ajattelemista tai tavoittelua.[1] Monomaniaa poteva ajattelee vain yhdenlaisia ajatuksia päiväkausia.

Edgar Allan Poen novellissa Berenice päähenkilö Egaeus ei voi ajatella muuta kuin rakastettunsa hampaita.
------------------------------------------
Varmasti meissä jokaisessa asuu pieni monomaanikko,mutta manioita on montaa sorttia.Kissanainen jo tokaisi mitä piti kirjoittamani,että jos sun monomania koostuu mukavasta asiasta,miksi hankkiutua eroon siitä jos ei,niin hankalampi juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 05:43

kaikesta voi, koita löytää itsellesi mielyttävä vieroitushoito