Kuinka monta tuntia ihmisen pitäisi olla päivässä ulkona?Onko liiaksi olla vaikkapa neljä tuntia ulkona per päivä? Onko liian vähä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 20:49

ei mun mielestä oo liian paljon.. ihan miltä itestä tuntuu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 20:51

Kyllä neljä tuntia on kiitettävän hyvä saavutus ulkona olemiseen, ainakin näin
talvisaikaan. Kesällä lämpimällä ilmalla viihtyy paljon pitempäänkin. Hyvä kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 20:56

hyvä ohjelma sullajos päivittäin ulkoilet neljä tuntia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.11.2009 - 21:06

Tuskin mitään ylärajaa on. Mitä enemmän sen parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 21:07

Kyllä tuntikin riittää päivässä ulkoiluun.Neljää tuntia en millään siellä jaksaisi olla näin talvella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 21:12

ihan hyvä, ei kai liikaa.
Valitettavasti nyt on joskus päiviä , hyvä jos olen lainkaan ulkona
siis tietysti sen ajan kun menen autosta sisätiloihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 21:20

Kyllä sitä ennen aamupimeällä savottaan mentiin ja iltapimeällä tultiin pois. Ei ollut pakkasrajoja 30 asteen helteillä meinasi nenää ja leukaa vetää jäähän. Päivällä tulihtoilla syötiin eväitä ettei näpit jäätyny.
Ei ollut toppahaalareita, sarkahousussa ja pusakassa mentiin. Huopatöppöset jalassa ja koirankarvarukkaset kädessä
Nyt varmaan olisi naurussa pitelemistä jos sellaisessa säässä joutuisi justeeria vetämään. Kyllä siinä hommassa lämpimän sai.
Moottorisahaa ei tarkene heilutella enää 20 asteen pakkasessa. Tärinä jä kylmät kahvat tekekee valkosormet missä ei veri kierrä.
Harvestereissa näkyy olevan ilmastoidut ojaamot jotta paljain käsin näkyvät tsoisstikkejään vetelevän harvat ja valitut nykyajan metsurit.
Liekkö sitten kehitystä vai mitä mutta hirveissä veloissa monet ovat miljoonapeleissään.
Kun puukauppa ei käy ei "gusetit" tule apuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 21:25

Ja muuten aika vänkä profiilikuva,silmänkääntötemppu
suorastaan ;-),mulle kans!!Hieno homma ja hyvät sulle,jos ulkoilet neljä tuntia päivittäin,kade olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 23:46

Jos se tulee hyötyliikunnan tai harrastuksen parissa, niin neljä tuntia menee hujauksessa. Ainakaan minä en osaa olla ulkona pelkästään tekemättä mitään. Se on tylsää. Sit kun sataa vettä tai räntää niin sen päivän ulkoilut saa olla jollei ole todellinen pakkotilanne. Liikaa ei kai pysty olemaankaan jos muuten pitää älyn matkassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2009 - 06:11

Vähintään puolituntia päivässä oisi suositeltavaa happihypellä jokaisen.Ei kai ole vaarallista vaikka olisi yötäpäivää, kunhan pukeutuu sään mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2009 - 10:00

Oletan että ulkonaoloa suomessa, sääolosuhteet ja ulkoiset olosuhteet se määrittelevät. Ulkoilua omien tuntemusten ja ajankäytön suhteen sopivasti.Turvallisuus ulkona on nykyisin se pääasia eritoten kaupunkimaailmassa.

Periaatteessa ihminen voisi elää ulkona suuremman ajan elämästään, suojaa tarvitsee vain osaksi riippuen siis säästä, vuoden- ja vuorokaudenajasta sekä vaarallisista eläimistä tai ihmisistä.
On ammateja joissa saadaan olla ulkona koko päivän tai jopa vuorokausiakin,esim.poromiehet lapissa ja on muitakin ammatteja, eräoppaat jne. Tehdään ruoka ja syödäänkin ulkosalla, yövytään ulkona jne.
Omaa ammattiakin valitessa voisi määritellä haluaako tehdä työtään ulkona vai sisällä.
(puisto ja puutarhatyö ja paljon muitakin ammatteja)
Kysymyksesi oli mielenkiintoinen , nykyelämää koskettava ja laajasti ajatuksia herättävä, kiitos.

Lähteet:
omat lähteet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 11:46

Kesällä tulee oltua helposti jopa 12h/vrk ulkona.
Tuo mainitsemasi neljä tuntia tulee ainakin täällä joka päivä, eihän se vaadi kuin kaksi ulkoilua päivässä.