Ónko teillä perheen yhteinen ruokailu päivittäin? kenties illalla Siis tämä ei koske yksin eläjiä.

Lisätty: 13.11.2009 - 22:12

siis saa kaikki tietenkin vastata.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 19:29

kyllä siihen on pyritty, eri vaiheissa se on ollut vähän eri aikaan, nykyjään lähinnä lounas on muodostunut sellaiseksi yhteiseksi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 20:03

Kaksin yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 20:12

Viikonloppuisin on yhteinen ruokailu..ja arkipäivinä silloin..kun minä olen kotona...iltakahvit aina yhdessä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 20:49

ei ole nyt ku oon dieetillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 21:12

Kyllä syömme mieheni kanssa kahdestaan päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 21:36

Kylä meitä yksinäissiä taas sorretaannnn!!

Entäs jos koen työyhteisön ihmiset perheeksi, joiden kanssa ruokailen päivittäin viitenä päivänä viikossa. He ilostuttavat, sulostuttavat ja inspiroivat ruokailuhetkeäni tosi paljon. Sivusta seuranneena (yksinäisenä ihmisenä) olen huomannut, että siellä ydinperheissä tapahtuvissa ruokailuhetkissä ei keskustella tai olla läsnä kuiteskaan ihan satasella... Enemmän kiksejä tulee jopa lounastauolla... tarkoitan henkisiä kokemuksia....

Tästä saisi aiheen perheen lasten huomioon ottamiseen ja heidän tarpeittensa kartuttamiseen ja esilletuloon perheen ruokailuiden aikana. Tämä on oikeesti tärkeä asia.

Tätä ei ollut tarkoitettu meille yksinäisille, siis paperilla sellaisille. Mikäli minun persoonallisuushäiriöni ei häiritse, voit varmasti kuvitellla, että kaverini istuvat niin ruoka- kuin muissakin pöydissä ilman, että että painaumaa jää. Jakavat varmasti kokemukset kanssani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 23:23

Silloin kun sattuu seuraa olemaan. Vaimo vuorotyössä ja käy aina välillä sukkia vaihtamassa. Jos sattuu siihen ruoka-aika, niin yhdessä syödään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 23:52

Silloin kun mulla oli perhe-elämää,pyrimme yhteisen pöydän ääreen päivittäin illalliselle,usein kaivettiin lisää lautasia esiin,kun porukka lisääntyi,mutta ensmäisenä aikomuksena oli koko perhe yhteen rintamaan.Nykyään ystävien kera tai kahdestaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2009 - 10:30

Meillä kun tota "porukkaa" on 6 henkeä, niin taitaa ekat jo poistua pöydästä, kun viimeinen tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2009 - 14:45

Kyllä me syömme kaksistaan joka päivä.Parikin kertaa. Toinen ateria on sellainen kevyehkö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 11:40

Yleensä 3krt/vrk.
Tosin aamulla en syö mitään, mutta istun pöydässä ja täydennän kaverin lautasta tarpeen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 13:50

Kyllä aika usein, arkisin ei tosin ole aina mahdollista. Työelämä on muuttunut niin radikaalisti että joskus toinen osapuoli on töissä pidempään, itse käyn usein kotona ja sen jälkeen vielä harrastuksiin. Aamiainen tietysti aina ja viikonlopun kaikki ateriat yhdessä.