Nyt (PÄÄSIN) Pyörätuolistani !

Ataksia on neurologinen oire, joka tarkoittaa tahdonalaisten liikkeiden koordinaation häiriötä. Ataksia voi ilmetä esimerkiksi tasapainovaikeuksina, haparointina ja leveäraiteisena kävelynä. Eräs ataksian syy on alkoholin pitkäaikainen liikakäyttö, mikä aiheuttaa pikkuaivojen vaurion kautta ataksiaoireita. Polven eturistisiteen repeämä on nivelkierukan repeämää hieman harvinaisempi, mutta voi syntyä usein samassa yhteydessä, kun polvi joutuu erilaisille vääntövammoille alttiiksi. Minulla vanha työtapaturma. Yleisimmin polven ristisiteen repeämät syntyvät kun polvi vääntyy luonnottomaan asentoon aiheuttaen äkillisen vammautumisen. Selän välilevy rappeumaa olen kärsinyt vaivasta jo 5 vuotta. se todettiin kuitenkin vasta viime vuonna. minulle ei kuitenkaan annettu mitään kunnon lääkitystä kipuun. sanottiin vain että liiku. Nyt pyörätuolini laina aika loppuu. Siksi en tule käymään T. tytöilleni ja tutuille.

Lisätty: 13.11.2009 - 17:36

Kaikki sairauteni MUSTAA VALKOISELLA

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 21:12

Mene uusimaan terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta pyörätuolisi laina-aika. Luulen, ettei se tuota vaikeuksia. Ja lainaa samalla muitakin tarvikkeita. Voisit hyötyä esim. kävelykepistä, jos pystyt kävelemään jonkun verran.

Kysyjän kommentti

Omistan kepin jolla liikun kotona. Olen uusinut pyörätuoli vuokrausta väline varastosta. Nyt tarvitaan Lääkärin / Ylilääkärin lausunto että saan tuolin käyttööni määrä ajattomasti. paperini on käsitelyssa. Saapas näkee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 17:46

tuskalliinen sairaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 18:03

Siis pääsitkö eroon pyörätuolista tai loppuiko sen laina-aika(niinkus ilmaisit)?Ekassa tapauksessa olisis ollut onnittelujen paikka,mutta jos sittenkin tarviit sitä...kuinka kelaat nyt eteenpäin?Ikäviä sairauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.11.2009 - 18:42

Tee uusi lainasopimus tai vuokrasopimus, jos/kun tarvitset sitä pyörätuolia. Tai sitten on hankittava oma, jos niitä ei saa vuokralle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 19:23

mun jo piti onnitella, mutta ei taida olla aihetta,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 21:03

P.....e! Kyllä tollasella sairaskertomuksella pitää yks pyörätuoli löytyy. Onko sulla joku joka hoitaa sitä asiaa? Jos ei, niin hommaa tukihenkilö ja h......n äkkiä. Onko sulla mitää vertaisryhmäjuttuja? Niistä ainakin saa tietoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.11.2009 - 10:14

Sehän taitaa olla erittäin hieno asia ellet enää tarvitse pyörätuolia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2009 - 12:50

jos sitä tarviit niin uusi sopimus, miten niin se on alunperin laitettukin määräajalla , kun olet noin sairas niin varmaankin saat sen uusittua ... toivon ainakin , et niin tapahtuis....