Voikohan Suomessa enää pärjätä ilman tietokonetta...

...vaikka ilman sähköpostia ja tiedon siirtoa, pankkiasioita hoitaessaan.
Olen miettininyt sellaista asiaa esim. kun joku ajaa autollaan kymmeniä kilometriä
esim. pankkiin tai muihin asioihin mitkä olisi kotona olevalla tietsikalla hoitaa.
-Minä muistan kun olin työssä nuorempana, silloin ajettiin autolla satoja kilometrejä
viikossa kun ei ollut vielä tietoyhteyksiä. Huh. huh. en kaipaisi sellaisia aikoja enää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 11:48

Kyllä varmaan. Mutta on kyllä melko hankalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 12:06

Tietokoneen puute hankaloittaisi elämää aikatavalla.Minulla on kone ollut vasta vähän yli vuoden ja olen tähän koneeseen koukussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 12:39

Emännys pärjää hyvin, tosin joudun hoitamaan hänenkin pankkiasiansa.
Kyllästyi Wahlroosin metkuihin ja vaihtoi pankkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 13:35

onneksi se vielä on mahdollista, joskin olisi tosi hankalaa ja aika kallistakin

pitkään sinnittelin ostamatta kotiin omaa konetta (työkoneita ollut käytössä niin pitkään kui niitä on yleensä ollut olemassa) ja laskin piruuttani siinä vaiheessa kuinka pian kone/yhteys 'tienasi' hintansa takaisin, noin kolme kuukautta siihen meni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.11.2009 - 13:38

Kyllä voi. Tunnen ja tiedän monia ihmisiä joilla ei ole tietokonetta ja hyvin pärjäävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:14

Itselläni on tietokone, mutta ei naapurillani eikä hän sitä tarvitse. Kaikki normaalit asiat pystyy hoitamaan ilman tietokonettakin. On selvästi jokaisen omista tarpeista kiinni tämä asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:47

En usko että nuorempi sukupolvi pärjäisi ilman tietsikkaa. Useat tiedot, hakemukset ym pitää antaa sähköpostilla. Monet ilmoitukset on saatavilla vain netissä. Vanha tätini kysyi että laitetaanko se sähköpostiosoite kirjekuoren päälle ja viedään postiin. Ei vaarmaan montaa alle 50 vuotiasta löydy joka ei käyttäisi tietsikkaa joko kotona tai sitten jossain muualla.Matkaliputkin pitää johonkin yhtiöön varata ja tulostaa itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:48

Kyllä varmaan pärjää ja vielä viime talvena puhelin,etten koskaan hommaa tietokonetta ja viime kesänä sitten ostin ja nyt ihmettelen kuinka pärjäsin ilman ? Ihminen on nyt vaan semmoinen ihme"kapistus"itsekin.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:49

Itse en luultavasti tulis toimeen ilman tietokonetta,mutta monella tutullani täällä kaupungissa ei ole sitä ja hyvin potkii...jos oma yhteys pätkii,tuntuu maailma kaatuvan,niin hankalaa kaikki on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 17:06

On elämää ilman tietsikkaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.11.2009 - 17:15

Kyllä, hetki menisi vaan totutteluun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 17:26

Tulis kyläpostit takasin, vai miten se oli? No siellähän se sitten turpakäräjillä "sähköposti" kulkis samalla kun nuolee postimerkkejä kirjekuoriin. Hommat hoitus kyllä mutta hitaammin ja menis se vähän hankalaks muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.11.2009 - 10:03

Joidenkin mökin mummojen ja pappojen on pakko. Minua henkilökohtaisesti ärsyttää kun joka paikassa jo oletetaan että kaikilla on netti. Katso netistä, lisätietoa netistä jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 11:15

Ei sellaista löydy vanhempienkaan huushollista puhumattakaan tuhansista eläkeläistalouksista. Tosin aika harvassa on ne työpaikat joissa ei tarvita minkäänlaista atk-osaamista.