Mitenkä oppisin englantia helposti ja nopeasti???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 13:43

helppo&nopea on samanlainen yhdistelmä kuin halpa&hyvä ,
mieluumin kannattaisi etsiä itselleen sopivaa&mahdollista,

itselle se yhdistelmä aikanaan oli lukeminen&kuuntelu

eli

- luin pelkästään englanninkielisiä kirjoja / lehtiä
- katselin paljon tv:tä lukematta tekstityksiä
- kuuntelin englanninkielisiä lauluja
- tilaisuuden tullen juttelin (tai ainakin yritin) mistä tahansa aiheesta tippaakaan piittamatta siitä tiesinkö asiasta jotain vai en

siitä se lähtee, aikaa menee mutta paranee koko ajan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 11:47

Tarvis löytää joku englanninkielinen juttukaveri. Niin ja alat ajattelemaan englanniksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 12:08

Toimiiko paikkakunnallasi kansalaisopisto,jos niin mene sinne oppimaan englantia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:15

Riippuu vähän siitä mikä on sinulle sopivin oppimistapa. Itse opin parhaiten kirjoittamalla ja lukemalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:42

Joka ainoa päivä opiskele. Täytä päiväsi opiskelulla, ei ne tarvitse olla aina tunnin pituisia puurtamisia vaan joitakin tuokion pyrähdyksiä, että aivot ovat aktivoituneet pieniin toistoihin läksyissä. Hyvä tapa on juuri ennen nukkumaanmenoa lukea läksyjä ,silloin unen alitajunta auttaa oppimisessa.
Kirjoittele takin taskuusi lappusia kieliopin rakenteista, esimerkiksi prepositioita ja katsahda niitä kulkiessasi.
Käteenkin voi kirjoittaa jotain läksyjä, niitä tulee vilkaistua silloin tällöin.
WC ssäkin on hyvä olla jokin kielioppikirja.
Havannoi autonrekkarit ja ajattele ne uudella kielellä.
Suggestopedia= on suggestiota apuna käyttävä
oppimisen metodi(rentoutusta,musiikkia ja rauhallista oppimisilmastoa) , näitä suggestopedisiä kilenopiskelu kurssseja järjestetään.Perehdy ko. menetelmään ja luo omat suggestiosi.
On myös ns. intensiivikielikursseja.
Uniopiskelumenetelmä on muistaakseni jo keksitty 20-30v. sitten, siitä myöhemmin lisää.
NLP, mielikuvahajoittelu auttaa oppimisessa ja itsensä motivointi, mitä lisäarvoa saan elämääni kun opin.

Lähteet:
suggestopedia, uniopiskelu, NLP, mielikuvaraharjoittelu,kielenopiskelu,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:52

Oikotietä onneen ei ole. Mutta helppoa ja nopeaa tapaa jonkin keilen oppimiseen ei todellakaan ole. Eri kielissä on sanoja valtava määrä, käsitteitä, kielioppia.
Ko. kielen kuuntelu, lukeminen, TV:n katsominen ilman suomalaista tekstiä (BBC jne), siinä joitain vinkkejä.
Riippuu henkilöstä, onko kielellisesti lahjakas vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:59

Niinkuin edelliset Napsut kertovat,ettei helppoa konstia ole olemassa,vaatii sitkeätä opiskelua.Itse ole alkanut uskomaan ulkolukuun,kuinka muuten saksan kieliopin säännöt ym.verbi- ja prepositioryhmät yms. pysyis päässä vuosi"satoja" sillä niitähän tankattiin.Aus,bei,mit,nach,zeit,von,zu yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 15:18

Mulla nimenomaan auttaa juttukaveri jonka kanssa puhun englantia, itseasiassa kirjoitan, kun tuolla feissarissa ollaan yhteydessä. Ja se on vielä vaikeampaa :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.11.2009 - 10:01

Hae vaikka kirjastosta kielikurssimateriaalia. Kuuntelemalla oppii aika helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 11:12

Kaveri oli lontoossa töissä 1994-2001 ja täydensi kielitaitoaan ennen lähtöä katsomalla erittäin paljon englanninkielisiä elokuvia ja pääasiassa ilman tekstiä. Siinä sen puhekielen oppii kaikkein parhaiten.