Voiko kuusiaitaa lannoittaa?

Kasvaa tosi hitaasti muihin samanikäisiin verrattuna.

Avainsanat: kuusiaita

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 11:22

Kyllä kuusiaitaa voi lannoittaa, siihen käy ihan vaikka puutarhan yleislannoite.Typpirikasta
lannoitetta käyttäessä pitää olla vähän varovainen, se nimittäin laittaa kasvun tosi
kovaan vauhtiin. Meillä on kuusiaita, maaperästä johtuen se kasvaa hyvin, sille riittää
uunista tulleet tuhkat, se on hyvä lannoite eikä maksa mitään. Kuusiaita tarvitsee myös
aika paljon valoa, pimennossa se ei niinkään kasva tuuheaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 11:29

löysin jostain keskustelupalstalta juttua..
kuusiaidan lannoitus on ajankohtainen varhain keväällä heti lumen sulettua. Lannoitevaihtoehtoja ovat Puutarhan yleislannos, Hevosvoima tai Rodo kestolannos PLUS. Elokuun alussa kannattaa antaa hiukan PK-syyslannosta talvehtimisen parantamiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 12:11

Kyllä kuusiaitaa voi lannoittaa,kertovat edelliset vastaajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 13:59

meillä yhden pubin viereisellä tontilla on kuusiaita, sanotaan kusiaidaksi, voi huomattavan hyvin, eli ilmeisesti voi ihan luonnonmenetelmälläkin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:50

Niin kuin Valperi mainitsi niin kyllä se luonnon ureallakin kasvaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 17:07

Kyllä voi, mutta lannoitus vaikuttaa hiukan myös leikkaustapaan ja -aikaan. Kysy jostakin puutarhasta vähän ohjeita niin ei tartte sit kuokkia kuivuneita kantoja ylös maasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.11.2009 - 10:00

Kaikkea kasvavaa voi lannoittaa. Havupuille taitaa olla oma lannoitekin olemassa.