Joulu ulkomailla?

Kuka on viettänyt tai tulee viettämään joulua muualla kuin Suomessa? Kuka vartavasten hakee joulua muualta kuin Suomesta?

Minä avomieheni kanssa ei lähdetä Tallinnaa kauemmaksi, muttan odotan matkaa innolla. En niinkään odota itse juhlaa vaan sitä, että pääsen irtautumaan totutuista rutiineista ihan muihin kuvioihin.

Kuka on lähtenyt tai lähtee jouluksi muualle, kokemuksia ja ajatuksia kehiin?!! :)

Lisätty: 13.11.2009 - 00:08

Haluan vielä lisätä tähän, että oikeasti pidän joulusta ja nuorempana suorastaan rakastin sitä. Teini-iän jälkeen vaan joulu alkoi tuntua sellaiselta suorittamiselta etten nykyään enää jaksa perinteistä joulua.
Viime joulun ns. hukkaan meneminen kaikkien työkiireiden takia, päätimme ukon kanssa että tänä vuonna karkaamme muille maille ja annamme muiden passata meitä. Lapsia meillä ei ole ja nelijalkaiset hännänheiluttajatkin löysivät hoitopaikan.

Avainsanat: tallinna joulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2009 - 20:09

Oih ja voih te onnelliset. Olen viettänyt joulua poissa Suomesta ihanassa lämpimässä säässä. Ruokapöydät kukkurillaan herkkuja ja kiireestä sekä hössötyksestä ei tietoakaan. Joka joulu muistelen sitä kaiholla ja haluaisin tehdä saman tulevana jouluna, sitä seuraavana jne. Elämäntoveri vain ei halua jouluksi mihinkään, valitettavasti. En ole enää mikään jouluihminen ja kaikki siihen liittyvä on melkeinpä kärsimystä. Ymmärrän miksi olet innoissasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.11.2009 - 20:13

Kuulostaa ihanalta. Olin vuosi sitten melkein joulun poissa eli palasin joulukuun puolivälissä. Pahin jouluhässäkkä jäi vähiin ja todella nautin. Nyt odotan jo kauhulla tulevaa kun ei ole mahdollisuutta lähteä pois Suomesta. Joulu on hermoja raastavaa aikaa ja kuluttavaa joten toivotan Sinulle oikein rentouttavaa matkaa ja nauttikaa olostanne. Aion kyllä minäkin vielä päästä ulkomaille jouluksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.11.2009 - 20:17

Lähtisin jos pääsisin. Siihen ei kuitenkaan ole mahdollisuutta, joten päätin vain yksinkertaisesti olla viettämättä joulua kotonakaan. Ei mitään joulujuttuja, hössötyksestä nyt puhumattakaan. Helppoahan se on, kun olen yksinasuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 20:37

Kerran olin joulunpyhät risteilymatkalla. Helpompaa joulua en ole senjälkeen viettänyt. Tosin aika ei välillä tuntunut kulkevan kun kuntosalillakaan ei kehannu kokoaika riehua. Mutta ei siellä kyllä mitään joulun tunnelmaa tullu, se tulee ainoastaan omassa kotonassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 20:42

Kotijoulua ei voita mikään,eihän ole pakko hössöttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 20:46

Ei ole mitään hinkua lähteä jouluksi ulkomaille..Kotosalla ihana viettää joulu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 22:47

me mennään floridaan ja en jaksa enää odottaaaaaa :) ei tarvii hankkia joulukuusta eikä ruokia.. toisaalta ois nekin ihan kivoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 00:29

joulu tulee ja menee,ei sitä juuri huomaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 03:34

Olen viettänyt joulun sa intissä. Siellä oli hyvät ruuat ja vähän väkeä jakamassa niitä! Eikä ollut 1961 akkoja joita olisi tarvinnut paapoa.

Ainutkertainen kokemus elämässäni joka ei tule toistumaan.

Muut joulut kotomaassa, vaikka olisin ollut nk. matkatöissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 05:13

Kyllä joulurauha koti-suomessa on ihana asia.Ei meillä hössötetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.11.2009 - 07:56

Kolmena jouluna olen ollut ulkomailla. Ei se joululta tunnu, kotia joulun tuoksuineen ekä joulukuusta kynttilöineen siellä ainakin minulle tuli ikävä. Ja sitä kinkkua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 08:33

Ulkomaisia jouluja on ollut muutama, kaikki kaupunkijouluja. Jouluna on halu rauhoittua ja esim. mikään Kanaria-joulu ei kiinnosta, puhumattakaan "taikkulasta".Aikonaan Wienissä vietetty joulu oli mukava, siellä oli tunnelmaa.Amsterdamissa ja Kööpenhaminassa on oltu jouluna johtuen sukulaissuussuhteista. Tänä vuonna ollaan kotimaassa, vietetään joulu leskeksi jääneen appiukon kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 10:42

En ole koskaan viettäny joulua ulkomailla. Täällä kotimaassa perheen kesken meillä on aina vietetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.11.2009 - 17:18

en tahtoisi viettää joulua ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 13:25

Tarkastelen mahdollisuutta olla silloin laivalla ja saksassa.
Viime joulu meni kylpylässä ja edeltävä viikko saksassa.
Kiva olla välillä muiden passattavana, on nyt sitten suomessa tai muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 18:15

muutamia jouluja on tullut viettyä keskieuoroopan alueella, ei hasumpaa, ihan aurinkorannoille en ehdontahdoin taitaisi lähteä