kuka voi omistaa kanan????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.07.2008 - 17:43

Käsittääkseni kuka vaan voi olla kanan omistaja (ainakin 1kpl, niinkuin kysymyksessä), mutta eri asia se missä kanaa/kanoja saa pitää ja minkä kokoisissa tiloissa, jne. niihin eri säädökset laissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2008 - 22:13

Kana on mukava omistaa. Se on hieno lemmikki. Toivon, että pidät huolen kanastasi. Kannatta hankkia tipuna, niin voi kasvattaa talon tavoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2008 - 15:21

Eikös kuka vaan voi omistaa kanan, mikäli ei ole eläintenpitokiellossa. Täytyy tietysti olla kanalle sopiva paikka, missä sitä pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2008 - 00:37

Omistaa saa kuka tahansa, eläinsuojelulaissa, kaupunkijärjestyksessä ja mahdollisesti vielä muissakin määräyksissä löytyy rajoituksia pitopaikan suhteen.
Luulisi että kanan voi ottaa lemmikiksi yhtä hyvin kuin rotankin, näin ei kuitenkaan ole ja arvelen tämän johtuvan siitä että kana on luokiteltu koti-(so. hyöty-) eläimeksi, joita varten on kirjoitettu koko joukko lakeja ja direktiivejä.