Miten siivotaan oikeaoppisesti lattia ??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.07.2008 - 18:02

Imuroidaan ensin tai lakaistaan ja aloitetaan järjestelmällisesti jostakin huoneen reunasta edeten toiseen päähän huonetta, jonka jälkeen, jos haluaa ns. pestä lattian, niin saman kaavan mukaan edeten, pesuaineet ja väineet kukin valitsee mieltymyksensä mukaan. Paljon toki rippuu siitä (lattian pesemisessä), mistä materiaalista lattia on tehty; parketti, laminaatti, lautalattia, muovimatto, tms.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2008 - 20:00

Lattian pesu oikeaoppisesti?? Ei kai sellaista olekaan, jokainen pesee tyylillään. Pääasia lienee se, että puhdasta tulee. Lattiaa pestessä (oli pinta mikä tahansa) kannattaa muistaa kuitenkin se, että pesuväline ei saa olla liian märkä. Nihkeäpyyhintä antaa parhaan lopputuloksen eikä lattia likaannu uudestaan niin nopeasti kuin vettä valuvalla rätillä lääpitty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2008 - 22:15

Aloita, jos sinulla on puhdisvälineistöä äärimmäisestä nurkasta aivnkuin lattiaa maalaisit. Kyllä se onnistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2008 - 23:59

Muista tuulettaa koko kämppä ja piiskaa petivaatteet ja matot. Näin lattiasi pysyy puhtaana pidempään, kun muutkin pölynkerääjät on siivottu. Siivousintoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2008 - 20:37

Lueskelin tuossa yhtä kansantieellistä teosta ja siitä sattui silmiini yksi viisaus tähänkin:

"Lattian puhdistuksessa on tärkeää myös ajankohta, sillä ne tulee kuurata ja luututa aina Jouluksi ja Juhannukseksi; mikäli oljet ovat haisevaisia ne tulee myös vaihtaa uusiin"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2008 - 14:43

Jos haluat asiantuntijan apua, mene johonkin ''pesuainekauppaan'' ja pyydä sieltä apua. Mukaan saat tarpeelliset varusteet ;D