Voiko kirkossa tanssia itsekseen vaikka virren aikana.

Onko se kiellettyä?

Lisätty: 11.11.2009 - 22:33

-Olen nähnyt monta kertaa kun kirkossa tanssitaan, ettekö nyt suvaitse käyttää aivojen syvimpiä sopukoita.
(Tämä on helppo kysymys)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2009 - 21:07

riippuu vähän kirkosta ja siitä rajauksesta mikä tanssiksi katsotaan

varsin yleisesti sellaisissa kirkoissa joissa jumalanpalvelusta seurataan seisaaltaan jonkinlaista tanssinkaltaista liikehdintää näkyy, varsinkin silloin kun on musiikkia

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.11.2009 - 21:13

En ole kyllä kenenkään nähnyt kirkossa tanssivan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 21:59

En suosittele ainakaan tapahtuvaksi virallisen kirkkotapahtuman aikana. Muina aikoinahan kirkot ovat vaihtelevasti avoinna seurakuntalaisille, ja miksei tanssikin kävisi kunhan muistaa tietyn "moraalisen" rajauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 22:31

Ei sovi kirkon menoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.11.2009 - 22:34

Ei se kovin suositeltavaa ole, liekö edes luvallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 23:08

Vapaissa suunnissa ne vetää vaikka minkälaista humppaa....Nykyään on myös näitä veronkierto-iskelmätähtiä laulelemassa kirkoissa joihin on vapaa pääsy mitä nyt ohjelmamaksu 25e....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 06:13

Ehtoolliselle menokin on kuin luterilaista rivitanssia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 08:47

Ev.lut.korkossa en ole nähnyt tanssijoita enkä oikein usko sen olevan toivottaa tavallisessa jumalanpalveluksessa. tanssia voi muuallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 08:57

Voithan tuota itse kokeilla ja kerro sitten miten sinulle kävi,sitten on sekin asia testattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 09:55

Ei ole ainakaan mikään tarkoitus siellä tanssia,mutta en kyllä ole koskaan kenenkään nähnytkään siellä tanssivan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.11.2009 - 12:03

Miksei? hyvä idea hei

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2009 - 12:18

Kai siellä huojuminen on sallittua, mutta tanssiminen ei ehkei niinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 13:24

Varmaan aika hillitysti pitänee tanssia, vaan kovin rauhallistahan siellä se musiikkikin tuppaa olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 21:49

Nokia Missiossa niillä näytti olevan kova meno päällä - jonkinlainen jumalanpalvelus oli kyseessä mutta paikka ei ollut kirkko. Ihan näytti niillä mukavaa olevan.
Perinteisessä ev.lut. kirkossa se ei kai ole oikein hyväksyttyä kanssaolijoiden mielestä.
("kanssaolijat "- kaamee sana onkohan tuo nyt taas edes suomenkieltä)????????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 00:58

Mikäpä estäisi tanssahtelemasta vaikka hautajaisissa. Mutta hyviin tapoihin kuuluu ottaa huomioon kanssaeläjät. Rakkaudellinen ihminen ei katso ainoastaan omaa parastaan vaan myös lähimmäisensä.

Kyllä meillä kaikilla aikuisilla on tilannetajua, joka sanoo mikä sopii ja mikä ei.

Me suomalaiset olemme vähän jäykkiä, mutta jo Afrikassa on toinen meno. Taitanee olla liian pitkä kirkkomatkaksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 10:59

Ihan pienille lapsille se suotakoon, mutta volttien heittely ja raju bailaus virsien aikana on vähintääkin arveluttavaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 17:06

No, ei nyt ole sopivaa Suomessa.Tanssia voit sitten kotimatkalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 22:59

kyllähän ne hengellätäytetyt hyppelee kokouksissaan, mutta uskoisin että normaalien kirkonmenojen aikaan olisi suotavaa pysyä suunnilleen aloillaan