Miten päästä Formula 1 Kuljettajaksi??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2009 - 20:24

Sieltähän se karting radoilta ura alkaa. Suurin osa F1-kuljettajista on aloittanut uransa juuri kartingin parissa. Hyvät suhteet ei ole haitaksi ja ennen kaikkea

harjoitusta, harjoitusta, harjoistusta, harjoitusta, harjoitusta, harjoistusta, harjoitusta, harjoitusta, harjoistusta ....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.11.2009 - 23:34

valperin vastaukseen lisäisin että näyttöja monokokkiluokista aina eteenpäin ja sponsorisopimukset tulee aina tärkeämpään asemaan miten ura etenee ja jos viimein se Fi testikuskin paikka järjestyy niin sponsoreiden kautta tarvitaan rahaa huikeesti ja sen jälkeen on mahdollista kukaties saada tallipaikka,mutta aina painotan sitä isoa rahatukkoa ja näyttöjä ajotaidosta je sekä auton kehittämisestä.Silloin ollaan jo lähellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 04:44

Jos ei ole voinut valita oikeita vanhempia itselleen niin,
nai tarpeeksi rikkaasta suvusta vaikka vaimon ja omaa vähän autonkäsittelytaitoa.

Eräskin suomalainen F1 kuljettaja tiesi oman arvonsa jo 60-luvulla ja sanoi että kyllä he opettelevat suomen kielen jos heillä jotakin asiaa hänelle on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.11.2009 - 08:21

Sanonpahan vaan, että vaikeaa se on. Aloita nyt ensin siitä kartingista. Siitä ne mahdollisuudet sitten pikku hiljaa paranevat, mikäli paranevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 08:58

Ajamalla autoa kartingista edeten ylöspäin. Jos on "talangia" pääsee kyllä eteenpäin. Mehän ei tiedetä kuinka moni on yrittänyt ja tie noussut pystyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 10:49

Tärkein asia on mainitsematta eli raha.
Sekään ei riitä vaikka olisit kuinka hyvä tahansa jos takana ei ole kunnon sponsoria ei kukaan ota rahatonta ajajaa talliinsa. Hyvä esimerkki tästä saatiin juuri Kimi Räikkösen kohdalla, Ferrari oli luonnollisesti pettynyt kauden mm-pisteisiin mutta heillä ymmärrettiin toki se että auto ei ollut parhaalla mahdollisella tavalla kilpailukykyinen tällä kaudella. Potkujen syynä ei suinkaan ollut ajomenestys vaan raha, Santander on Ferrarin uusi suursponsori ja tuo heille rahaa erittäin paljon, ehtona oli kuljettajan vaihto (Räikkönen->Alonso). Santander-pankilla on rahaa sillä he maksavat Räikkösen ensi kauden palkan sekä sopimussakon (Räikkösellä oli sopimus Ferrarin kanssa vielä ensi kaudesta) ja se tuo Räikköselle ensi vuonna rahaa 45 miljoonaa euroa. Siis vaikka ei ajaisi autoa lainkaan tulee tilille 45 miljoonaa euroa vuonna 2010. Tuon rahan maksaa Santander, ei Ferrari. Santander on Espanjan suurin ja varakkain pankki, he halusivat Ferrarille nimenomaan espanjalaisen kuljettajan ja saivat sen - rahalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2013 - 17:00

chumba, aivan oikein. Ja juuri sitä rahaa pitää siinä olla, jos kisaamaan kartingissa niihin luokkiin menee, niin sitten siinä menee yli 10,000 vuodessa. Tietenkin ekana vuotena/kautena menee enemmän kun hankkii varusteet ja auton, mäntä maksaa 100e ja se pitää vaihtaa aina 20h ajokertojen jälkeen, jos oikein muistan. Ja jos sä luulet että tollain vaa tehdään joku hakemus Red Bull Racingin tallille niin ei todellakaan. Sitten tarviit niitä sponsoreita. Jos et ole varakas, et voi aloittaa tätä harrastusta ja ensinnäkin jos sinä aloitat kartingin sulla voi olla 5% yli tai alle mahdollisuus päästä formula ykkösiin, ja jos et pidä kovasta vauhdista niin unohda jo tässä vaiheessa ennenkun hankintoja menet tekemään koska näillä mennään yli 100kmh, formula ykkösillä pääsee 300kmh, että siinä on mietittävää. Ja jos olet jo vanhakin, niin olisi kannattanut 12 vuotiaana kysyä tätä asiaa, koska mielestäni ei tarvitse olla mikään 5v jos aloittaa koska 5 vuotiailla ei todellakaan ole vielä hyvää muistia ja aivot ei ole kehittynyt tarpeeksi, ja sillon kun ei sitä arviointia osaa sielä radalla jos on 5v, sielä pitäisi osata arvioida muitten ajolinjat ensinäkemyksellä ja sitten olisi hyvä jos osaisi arvioida toisen auton nopeuden. Tässä nyt oli joitain neuvoja sinulle.