Mitä eroa on jos mainitaan "Maksumies" tai "Maksunainen"

Yleinen sanonta jossain tapauksessa voi olla tälläinen: Jouduin taas maksumieheksi, mielestäni
nainen voi käyttää mies sanaa kyseisessä sanonnassa. Mitäs te olette mieltä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2009 - 15:32

maksunainen mielletään helposti samaksi kuin maksullinen nainen , maksumies taas on yksiselitteisesti se onneton joka maksaa laskun (Pappa betalar)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 11.11.2009 - 15:32

Ei mitään. Rahoistaan pääsee kumpikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 11.11.2009 - 16:22

Toinen on mies ja toinen nainen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 17:42

Tasa-arvoa tasa-arvoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 19:17

Nainen on nainen ja mies on mies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 19:19

tasa-arvolain hengessä varmaa sitten pitäisi puhua maksuhenkilöstä (eiks kuulosta luontevalta?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 20:38

Voi "vähäviisas" kun taas pukasit ihan niin kuin asia minunkin mielestäni on:)
Mitäpä sitä toistamaan:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 21:08

Sehän on sama onko maksumies vai maksunainen..maksut maksettava jokaisen..etti tule sakkoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.11.2009 - 21:19

Jonkunhan ne on maksettava, olkoon sitten mies tai nainen. Maksumies kuulostaa luontevammalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 22:40

Mitä sitä erittelemään.Maksaja mikä maksaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 08:50

Joudutaan usein maksajan osaan/rooliin, sukupuolia ei erotella. Kun on kyse esim. yhteiskunnan asettamsita maksuista, huomaan olevansi usein maksajan roolissa ja sukupuoli ei sitä ole ratkaissut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.11.2009 - 12:05

Sama asiahan tuo on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 21:14

Asia sama, värkit erilaiset!