Mikä teidän mielestä on "Kravattisonni"

Nyt pistäkää ajatukset helisemään.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2009 - 13:33

Jaakko Teppo laulaa kylän kravattisonnista. Keinosiementäjää minunkin nuoruudessa sanottiin kravattisonniksi. Nimitys sopii kyllä useimmille herroille ja narreille.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.11.2009 - 10:53

Keinosiementäjä joka ajoi kuplavolkkarilla. Lehmät kun näki ennen kuplan ne möyrysi ja juoksi luokse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 10:54

Kyllä se voisi olla vaikka tekstaileva ministeri,mutta myös keinosiementäjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 10:54

Se on ns palkinto sonni, suuri ja komia, saanut kaulaansa rusetin palkinnoksi maatalousmarkkinoilta.
Mutta koska se on sonni, ei voida sanoa rusettisonni, olisi liian tyttömäistä, pitää sanoa
'kravattisonni'. Mielestäni parempi olisi solmiosonni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.11.2009 - 11:00

Parkettien partaveitselle sopisi tuollainen sanonta myös. Tarkoitan niitä iskuryhmään kuuluvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.11.2009 - 15:20

Naisseurassa viihtyvä virkamies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 15:29

ainakin tuolla minun lapsuudessani se oli keinosiementäjä

"Oma sonni mullivaunuun - kravattisonni tilalle" : keinosiemennyksen käyttöönotto ja keskustelu aiheesta vuosina 1946-1950"

myöhemmin kaiken maailman siemenruiskuja on ruvettu kutsumaan myös tuolla nimellä

Lähteet:
jyx.jyu.fi/dspace/handle/123...6789/12048

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 18:51

Keinosiementäjähän se. Se, mistä Jaakko Teppokin aikoinaan lauloi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 20:25

Keinosiementäjä kuullostaa hyvin eksoottiselta ilmestykseltä näillä kulmilla
- veikkaan hiukan arkisempaa: "Kravattisonnit" parveilevat pikkujouluaikaan ruotsinlaivoilla...
Uskokaa tai älkää : Olen ihan omin silmin bongannut...joskus...
(Kravattisonnia ei pidä sekoittaa viskisieppoon- eri lajia ovat nämä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 08:59

En tunne kysesitä eläintä. Kaupungissa asuvana näen aika vähän nautaeläimiä.