Kotitietokoneeni on tuskaisen hidas. Aiheuttaako f-secure sen?

OLen tarkistanut konetta virusten varalta virusscannauksella ja siinä on tietty palomuuri ja käytönaikainen suojaus päällä, joten en usko että on viruksia.
Mutta voiko toi F-secure tehdä sen hitauden? Onko kokemuksia?
(Aikaisemmin oli Nortonin anti-virus.)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2009 - 00:10

f-securen ohjelma tosi raskas ja vaatii koneelta suorituskykyä, jos sinulla vähänkin vanhempi masiina, melko todennäköistä että syyllinen on siinä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.11.2009 - 11:03

Sekin jos kone on vanha. Vista ja secure yhdessä vaatii koneelta potkua ja paljon.
En ole scannanut viruksia koskaan, koska kyllä tuo on ilmoittanut jos on yrittänytkin tulla, että pokaisi päähän virusta.
Joskus vuosia sitten oli pääsyt joku sitkeä sisään. Sen poistoon täytyi kysyä ohje F-securen onLinestä.
Eikä onnistunut poisto jos XP'n palautuspiste oli päällä. Pulppasi aina takaisin.
Vasta kun pidin palautuspisteen poissa jonkun aikaa käytöstä hävisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 11:08

Minulla on vanhakone ja se hidastui.Eheytin eilen kiintolevyn ja nyt pelittää hyvin.Kokeile sitä sinäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 11:09

F-secure on kotikäytössä melko hidas. Olen kuullut ettei sitä sen takia kauheesti suositella kotikoneille. Vie paljon tilaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 19:50

joo lataa ennemmin avasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 09:45

Itselleni kävi juuri niin, piti vaihtaa ilmaiseen Avast! ohjelmaan ja koneen avaus tipahti kymmenestä minuutista yhteen minuuttiin.
Ilmaisen Avastin voit ladata vaikka tuosta;
www.download.fi/tietoturva/v...t4home.cfm
(rekisteröidy saman tien niin se on voimassa vuoden)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 07:37

Joo noi selvitti asian,,yksityinen ihminen/käyttäjä ei tarvitse F-securea koneeseen, vrt:et tarvitse rekka-autoa viedäksesi kiikkustuolia mökilles,kyllä naapurin jaskan peräkärryllä kulkee ihan hyvin, avast will do fine!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 23:45

Onhan järjestä uudelleen-sovellus ajettu+levyn eheytys tehty? Apusia myös täältä: helppimesta.fi/?a=pc_ohje
Joku haittaohjelmien poisto-ohjelma (esim. ccleaner) olisi myös avuksi. Se siivoaa myös rekisterin.

Tuosta F-securesta voidaan olla montaa mieltä. Olennaista ainakin on, että sinulla on sekä kunnollinen, mielellään automaattisesti päivittyvä antivirusohjelma+kunnollinen palomuuri! Nämä security-paketit ovat tuossa hyviä (Avast on hyvä, mutta vaatii erillisen palomuurin). Comodo security-paketti on maksuton, toimiva ja niin antivirusohjelma kuin palomuurikin päivittyvät riittävän usein ja automaattisesti.