voiko turkoosia vaatetta pestä mustien vaatteiden kanssa, ilman että turkoosi vaate värjääntyy mustaksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2009 - 20:41

Olen pessyt silloin eri värisiä vaatteita, jos ko. vaatteen pesuohjeessa EI ole lukenut, et pestävä erikseen, voi päästää väriä, tms. ja hyvin toiminut, vaaleitten värien kans pitää olla viel varovaisempi;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.11.2009 - 20:10

Voi pestä kyllä. Mutta jos oikein arvelluttaa niin kannattaa pistää eri koneeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.11.2009 - 20:20

Jos sinulla on väriäpäästäviä mustia vaatteita, niin ei missään tapauksessa samaan koneeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 21:01

Kannattaa olla varovainen..jos tummista vaateista lähtee väriä..Pesisin kyllä turkoosin vaikka ihan käsineen...en uskaltaisi laittaa mustien sekaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 21:43

Luulenpa että turkoosin väri ehkä vähän muuttuu, varsinkin jos on vaaleaa turkoosia. Muutaman pesun jälkeen varmaan voisi laittaa huoletta tummien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 21:49

Miksi pesisit turkoosia mustan kanssa? Musta on vahva väri ja kantsii pestä nurinpäin jottei haalistu. Yleensä niitä tummia värejä löytyy pestäväksi sen verran yhdessä ettei tarvitse miettiä moista. Muista käyttää pesuainetta jossa ei ole valkaisuainetta.Vaateselosteessa yleensä lukee onko se väriäpäästävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.11.2009 - 00:44

Jos et halua siitä riemunkirjavaa, niin älä siinä tapauksessa pese.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 08:42

Mustasta ja tummasta lähtee usein väriä ja kankaan ja vaatteen laatu toki merkitsee paljon. Itse en pesisi noita kahta samasta, sinisävyisissä vaatteissa on myös värin irtoamisen riksi. Turkoosista ei kokemusta, sitä väriä en käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 09:59

Voi kyllä pestä jos mustasta ei lähde väriä.Eka kerralla pesisin mustan kyllä erikseen siksi et näkee lähteekö siitä väriä vai ei. jos ei lähde ei muuta kuin sekaan vaan sen turkoosin kanssa sittten.