Kuinka usein eheytätte kiintolevyn tietokoneestanne ja miten sen teette?

Avainsanat: kiintolevy eheytys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2009 - 20:22

Minkä ihmeen levyn?Ei minun koneessa levysoitinta ole?On teillä hienot laitteet! Minä ostin keväällä vaan tälläisen kannettavan läppärin ilman levyjä ja olen vaan opiskellut itsekseni näitä juttuja.

Kysyjän kommentti

Kyllä sinunkin tietokoneessasi kiintolevy on,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.11.2009 - 19:56

Riippuu mihin ja miten konettasi käytät. Itse olen ajastanut toiminnon niin, että se tapahtuu kerran viikossa ti-ke_välisenä yönä klo 03 aamuyöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.11.2009 - 20:03

N. kerran kuussaa ja menen tietysti sinne levyneheytysohjelmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 20:29

joskus vanhoilla koneilla se oli melkein pakko tehdä muutaman viikon välein, mutta nykyisestä itse asiassa en edes muista mitä silloin käyttöön ottaessa määrittelin väliksi, joka tapauksessa tapahtuu automaattisesti (kiintolevyn eheyttäminen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 20:42

Tertsille, kyllä sunkin läppärissä kiintolevy on. Ei sellaisia tietokoneita ole olemassakaan, missä ei kiintolevyä olisi. Levyn ehetystä ei välttämättä tarvitse ajaa, kuin tarpeen vaatiessa, jos koneen toiminta hidastuu tai sille talletetaan paljon tiedostoja. CCleaner ajo auta myös tässä asiassa. Eam1955, sanoisin, että kone on tietysti sitten oltava myös yöllä päällä, jos tuo levyn eheytytys tehdään ajastettuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 20:45

En ole ikinä eheyttänyt vaikka olen tietokoneellakin tehnyt päätyötäni yli 20 vuotta Macilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 08:23

HArvoin , ehkä noin 1 krt vuodessa
Sillä Windowsin -apuojelmat- järjestelmä työkalut- levyn eheutus- ohjelmalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 13:28

Olen käynyt muutaman kerran vuodessa Kismetin ohjeen mukaisessa paikassa analysoimassa eheytyksen tarpeen. Vastaus on ollut AINA koneen 3,5 vuoden mittaisen eliniän ajan: "ei tarvistse eheytystä". Edellistä, käytettynä ostettua konetta piti eheyttää suunnilleen joka toinen kuukausi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 20:15

Ei ole kyllä tätäkään tarvinnut koskaan eheyttää vaikka tietoa on tallennettu reilusti moneen kansioon jo kymmenen vuoden ajan.