MOT ohjelmassa olivat väittäneet että ilmastonmuutos (lämpeneminen) on huijausta? Miten on mielestäsi? (en nähnyt ohjelmaa)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2009 - 08:24

ei tullut katsottua.
Mutta olen sitä mieltä että asoioita ei pidä miettiä tuhansien vuosien periodeissa vaan viimeisen sadan vuoden lämpötiloja. Silloin voi nähdä ihmisen vaikutuksen ilmastoon ja tutkimustulokset on luotettavimpia.

Lisätty: 11.11.2009 - 08:32

Miksi yksi tutkimus olisi pätevämpi kuin kymmenen muuta?
Tosiasia että saasteita on enemmän kuin 100 vuotta sitten.
Ja ilmasto on muuttumassa.
Ne on faktoja.
Aasiassa on kaupunkeja, missä ei näe kirkasta auringon paistetta saastumisen takia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2009 - 21:19

Sitä kukaan ei tiedä onko tämä tuhansien vuosien jaksolla normaalia vai ei.Mutta kyllähän tuolla ylhäällä on ihmisen aiheuttamaa saastaa sen verran paljon,että kyllä se jotain vaikuttaa väkisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 21:27

Onhan se totta nykyään kun on niin suuria tehtaita jotka päästävät savunsa ilmaan,
kyllä kai se jotenkin vaikuttaa ilmaston muuttumiseen. Lisäksi koko ajan kasva auto-
liikenne on siinä mukana saastuttamassa ilmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.11.2009 - 21:41

Ei se nyt huijausta voi olla, kun jäätiköt sulaa, ja talvet ovat sellaisia kuin ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 21:45

En katsonut minäkään, mutta melkein arvaan mitä sieltä tuli.
Syyttäkää vain autoja ja teollisuutta, kun ette muuta ymmärrä. Sillä hiilidioksidia ja muita kasvihuone kaasuja vapautuu taivaalle ilman niitäkin. Kasvillisuuden mätänemien (palaminen) aiheuttaa sitä.
Ainut että että metsät olisivat runsaampia ja sieppaisivat ne omiin tarpeisiinsa, kasvuun!
(Fotosynteesi.)

Istuttakaa puita lopettakaa vouhohotus. Eipä nuo ydinvoimalatkaan saastepesiä ole.

Yksi kunnon möykky maapalolle avaruudesta on kasvihuone ilmiö kaukana. Ei kuu kumota eikä aurinko lämmitä on uusi jääkausi edessä.

Lisätty: 09.11.2009 - 22:32

www.tiedeuutiset.fi/index.aspx#1151

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 21:54

ilmastonmuutos on tosiasia, eikä mikään uusi asia, syitä siihen ja sen seurauksia vaan spekuloidaan niin hervottomasti (ja asiantuntemattomilla perusteilla) että vouhkaamista varmasti piisaa, ei kannata menettää yöuniaan sen takia

(tätä ohjelmaan en katsonut, aika monta olen aikaisemmin nähnyt ja aiheesta jonkin verran lukenutkin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 11:23

En ole katsonut ohjelmaa, mutta olen samaa mieltä jumppiksen kanssa. Riittävät metsävarannot (globaalisti) auttaisivat asiaan kummasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 14:30

Itse en kyllä ole ihan varma. Tai no siis kyllähän jotain tapahtuu, mutta voihan se olla ihan luonnollistakin. Ilmastohan on vaihdellut menneisyydessä paljonkin, ensiksi ilmasto on lämmennyt ja sitten tullut jääkausi. Sitä paitsi hassua kuvitella ilmaston lämpenevän, sillä eikös nytkin ole kylmintä 30 vuoteen..? Tähän kysymykseen kyllä ehdottomasti lisää keskustelua, jotta asia ymmärrettäisiin oikein. Ja vaikka ilmaston lämpeneminen ei nyt johtuisikaan saasteista, niin hyvä niitä olisi kuitenkin vähentää :) ottakaas kaikki kantaa tähän asiaan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 16:38

Asian ilmastokeskustelusta tekee polttavaksi lähestyvä Kööpenhaminan ilmastokokous. Siellä päättäjät joutuvat tekemään ratkaisuja tulevaisuuteen,---mutta, mutta; Millä perusteilla? Näytää siltä, että luotettavaa tutkimusmateriaalia ei ole käytettävissä. Tämä siksi että viherpiipertäjät vetävät käyriä riittämättömillä tutkimusmateriaaleilla ja nostavat sitten kauheen hulabaloon tutkimuksesta joka on reilusti eriävä muiden tutkijoiden tuloksiin nähden. Jotta ristiriitaisuuksista päästäisiin, niin pitäisi luoda kansainvälisesti hyväksytty tutkimus-, ja dokumentointijärjestelmä jotta saatuihin tuloksiin voitaisiin luottaa kaikkialla. Kysymys siis on: kenen tutkimukseen luotat tai et? En henkilökohtaisesti usko Kööpenhaminassa saavutettavan yksimielisyyttä, vaan kokous toimii kenraaliharjoituksena tulevalle seuraavalle kokoukselle. Tekniikka kehittyy ja päästöt vähenevät uuden tekniikan käytöönoton myötä, mutta sen aiheuttama muutos (jossakin?) näkyy vasta ehkä sadan vuoden päästä. --Onhan maapallolla ilmasto heitellyt ennenkin.--

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 19:38

Talvi on kutistunut olemattomiin joten kyllä sen jokainen huomaa ihan konkreettisestikin. Esimerkiksi ulkojäät oli vielä 20v sitten luistelukunnossa puoli vuotta, nyt nippa nappa kuukauden päivät...