Väittivät,että Suomessa vain 6 hegityskonetta.Onko näin?Palkeitako painelemaan jos...?Eikö joka sairaalan teholla ole niitä?

Lisätty: 09.11.2009 - 21:33

No,oliko se sitten sydän-keuhkokone?????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2009 - 17:23

kyllä niitä taitaa olla melkosesti enemmän, onko sitten tarpeeksi, en tiedä

"Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin HUS:n sairaaloissa on nyt 80 tehohoitopaikkaa, joita voidaan hätätilanteessa lisätä vain 120:een."

Kysyjän kommentti

Juu,työpaikan siivoajan "varma tieto",mikä sitten olikin vähän alakanttiin.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2009 - 17:16

Eiköhän niitä nyt sentään ole moninkertainen määrä tuohon kuuteen verrattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 17:22

kyllä niitä joka sairaalassa ja osassa terv.keskuksissakin on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 18:04

mistä tiedon olet saanut, ei se kuitenkaan pidä paikkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.11.2009 - 18:08

Tehohoitopaikkoja esim. vähäviisaan tietojen mukaan 80, mutta tarkoittaako se myös yhtä monta hengityskonetta. Siitä ei ole tietoa. Muu Suomi mukaan laskettuna, pitkälle toistasataa luulisi löytyvän. Mutta tämän hetkisten tietojen mukaan ne eivät tule riittämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 18:57

lehtitietojen mukaan hengityskoneita löytyy kaikkiin noihin Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin tehohoitopaikkoihin ja muualta maasta toinen mokoma

(yksi kriittisessä tilassa oleva H1N1 potilas kuulemma varaa koneen keskimäärin kymmeneksi päiväksi)

eli ei voida sanoa että kaikissa tilanteissa kaikille löytyisi varmasti kone-paikkaa, mutta toisaalta ollaan vielä aika pitkällä (jos koskaan joudutaankaan) sellaisesta tilanteesta että hoitoa saavia alettaisiin valita jollain perusteella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 19:47

Sanoisin että sadoissa lasketaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 20:44

Sydän- keuhkokone on eri asia kuin hengityskone

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 10:23

Kyllä HUS:ssa on hengityskone kaikille tehohoidopaikoilla oleville. Tarvitaanhan laitteita toki muulloinkin kun pandemiatilanteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 16:03

Outo juttu.Sinulla taitaa olla väärää tietoa.