wc- tikku- aika ennen wc- paperia, Oliko se tikku henk.koht vai kaikkien käytössä, siis kestotikku ei kertakäyttöinen?

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/23875

Lisätty: 09.11.2009 - 12:40

Vuoliko jokainen riu'ulle mennessä tikun jostain oksasta?

Avainsanat: wc-tikku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2009 - 12:53

Sitä ei vuoleksittu savotassa ollessakaan. Metsän puun alaoksasta napsaistiin sormin. Sitten tökättiin läjän päälle pystyyn merkiksi, kun lähdettiin matkaa jatkamaan. Eikä mitään riukuja tarvittu, ne on noita asemasodan juttuja, ettei pitkin pihoja käyty miinoittamassa.

Jospa ne sanomalehdettömissä taloissa käytti sitä puulusikkaa joka oli jokaisen oma lusikka tuvan seinän raossa?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2009 - 19:49

Enpä usko että sellaista yhteiskäytöistä kestotikkua on koskaan ollut (tuskinpa edes henkilökohtaista kestotikkua) , senverran itsenäisiä kerskakuluttajia ollaan aina oltu että uutta tikkua vaan taiteltiin joka tarpeelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 00:17

Kesällä huopaohdakkeen lehdet kävi paperista.