Milloin menopaussi alkaa naisilla ja mitkä niiden oireet ovat?Mistä minä tunnistan oireet kun ne alkavat tai olvat alussa?

Avainsanat: menopaussi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2009 - 11:18

www.poliklinikka.fi/?page=44...id=4936787 Tässä sinulle alkuun vähän luettavaa.
Kyllä sinä alat oireista tunnistaa milloin menopaussi alkaa, ei sitä voi olla huomaamatta. tosin toiset pääsevät hyvinkin helpolla toisilla naisilla on vaikeampaa.

Lähteet:
www.poliklinikka.fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2009 - 11:20

Alkamisaika on hyvin yksilöllinen,minulla oli yöhikoilua,onneksi ei mitään runsasta,unettomuutta,ärtyneisyyttä,punastelua,varsinkin kaupankassalla,näytin varmaan myymälävarkaalta,raivonpuuskia,kuukautisten loppuvaiheessa runsasta vuotoa,ylipäätänsä kaikenlaista keljutusta.Niin ja tietenkin limakalvot alkavat kuivua ja kutista.Kuukautisvuoto saattaa muuttua epäsäännölliseksi.Aluksi en halunnut mitään lääkitystä,nyt käytän keltarauhashormnia,helpottaa kummasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 22:37

Yöllä hiki, herään, ei nukuta, paikkoja kolottaa. Päivällä ketuttaa katella ihmisten naamoja, tekis mieli sanoa jotain tosi ilkeetä, turvottaa, mites ois pieni ahminta... järki palaa; lähden lenkille.Jaksanko kuunnella kenekään juttuja.. olevinaan tärkeitä.. hah... hui hai, menköön maailma menojaan - olen tässä ja nyt - tällaisena ja en kuitenkaan tällaisena.... viihdevuodet ovat alkaneet!!! Elämähän on kuin elokuvateattereissa... nyyhkyä ja naurua... tätähän tämä elämä on!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.11.2009 - 23:02

Alkaminen on hyvin yksilöllistä. Työkaverillani alkoi n. 30 vuotiaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 11:33

Luin noita vastauksia ja minullahan on noita oireita nyt sairaslomalla ollessakin. Kiva, että se onkin vaaratonta. :)