Olettehan kuulleet että suklaa tuottaa mielihyvää...

...mikähän aine siinä sitten oikeastaan on joka tuottaa tuota mielihyvää. Lenkillä ollessani minulla on aina mukana
suklaanappeja, niissä on energiaa sen olen kyllä huomannut. Mitä arvoisat napsulaiset ovat mieltä. Sana on nyt vapaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2009 - 15:02

joo kyllä suklaa on niin syntisen hyvää ja just sitä söin..nyt vähän morkkist, kun saa siit liikaa kalorei...mut tuo himo suklaaseen on niin ylitsepääsemätön...minul heikko luone suklaan suhteen.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.11.2009 - 11:56

iltapalaksi banaania chilillä maustettuna,,jälkiruuaksi tummaa suklaata,kyllä yöllä riittää energiaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 13:01

Olen huomannut aikojen alussa että tulloo näppylöitä peräpään.
Jätin kyseisen aineen mielihyvät siihen satavuotta sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 13:30

Suklaa on hyvää kunhan sitä ei syö liikaa. Ne näpyt tulevat vasta sitten kun lopettaa syömisen ja elimistö alkaa puhdistautua. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 15:36

suklaassa oleva sokeri nostattaa verensokeriasi hetkellisesti ja tuo näin hyvän olon.
on myös tutkittu että siinä on samaa ainetta mitä nainen tuottaa kun on rakastunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 15:48

kyllä olen kuullut ja suklaasta on tehty tutkimus Ruotsissa oikein ison sairaalalaitoksen toimesta: suklaa ehkäisee sydänvaivoja ja auttaa palautumaan jos on jtk. kremppaa sydämmessä ollut - siis ihan tummaa suklaata nassuun mutta ei kylpyammeellista tai edes ämpärillistä kerralla:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.11.2009 - 16:15

Syön niin vähän etten ole huomannut mielihyvän kasvua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 16:26

On se suklaa hyvää. Kutsutaan sitä sitten mielihyväksi tai miksi vaan. Minun ainakin pitäisi vähentää suklaan syömistä kekseissä, jäätelössä, jäätelökastikkeissa ym

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 16:36

Lääketieteen tohtori Vesa Kontinen kirjoitti Helsingin Sanomissa, että makean maistaminen aiheuttaa mielihyvää aktivoimalla keskiaivoissa sijaitsevia dopamiini-nimistä välittäjäainetta sisältäviä soluja.

Esimerkiksi suklaassa on pieniä määriä dopamiinia, serotoniinia ja myös kofeiinin kaltaisia aineita. Suklaa sisältää myös hiukan kannabiksen vaikuttavia aineita, kannabinoideja, muistuttavia rasvahappoja (Journal of the American Dietetic Association 99:1249, 1999).

Lähteet:
www.mtv3.fi/helmi2005/ihmiss...-parisuhde

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 19:19

Suklaasta tulee mielihyvän tunne,mutta se on kiellettyjen listalla,siksi syön sitä harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 09:19

Kyllä tuo on faktaa, serotoniini on sen aineen nimi joka tuottaa mielihyvää ja suklaa nostaa serotoniinitasoa.