Vero/lakitietäjät! Jos jokin hulppio perustaisi yrityksen joka...

pyytäisi asiakkaalta rahaa 100e ja antaisi hetkenpäästä asiakkaalle 120e niin miten tuon voisi perustaa mahd. vähin veroin? Yrityksen ottamasta 100-eurosta menisi varmasti 28% vero, mutta joutuiko asiakas maksamaan veroja vastaanottamastaan 120-eurostaan? Onko mitään niksiä....

Älkää välittäkö kysymyksen järjettömyydestä, vastatkaa vain niin hyvin kun voitte. :D

Avainsanat: verot vero yhteiskunta laki lakitieto lakioppi suomi yritykset yritys vero-ongelmat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2009 - 16:04

...nooh. ihan mahdollisin vähin veroin olisi olla maksamatta veroa ollenkaan elikkä pimeästi.

Tai entä jos tuota 100 euroa ei käsiteltäisi yritykselle lahjoitettava rahana vaan yksilölle lahjoitettuna sillon raha olisi tuttavien välistä vippiä josta ei noin pienessä summassa tarvitse verottaa.

jos ei tämä henkilö ole sinun ainut asiakkaasi verotetaan sinua kaiken toiminnan yhteismäärästä.

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastauksestasi vaikken siitä kamalasti selkoa saanutkaan. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.11.2009 - 15:06

herra tai rouva X maksaa arvonlisäveron