Kolmetoista vuotias tyttäresi päättää värjätä (itse) tukkansa blondiksi kielloista huolimatta - Suututko?

Tämä omatoimisuus siitäkin huolimatta että olet jo ollut käsi puhelimen kammessa tilaamassa kampaajaa hätiin - mutta ei, menee ja "kaunistautuu" tässä asiassa ihan omatoimisesti....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

X
Vastattu: 07.11.2009 - 20:47

Oma pikkusiskoni on myös 13(-95) ja käy samantyyppisiä väittelyitä äitini kanssa jonka mielipide asiaan on sama, kun sinulla.
Oma mielipiteeni on se, että äidin tulisi suostua (varsinkin, jos tytär suostuu kustantamaan värin itse), koska se nostaa paljon tytön itsetuntoa ja hyvä itsetunto on hyödyksi kaikessa.. Myös koulunkäynnissä.

Siskoni tapaa värjätä hiuksensa salaa joka kuukausi joka on emännän mielestä turhan usein, mutta faktahan kuitenkin on jotta suuri osa likoista värjää hiuksiaan paljon useamminkin.

Tulipa sekava vastaus, nohh..

Kysyjän kommentti

Monta eritääin hyvää vastausta tuli - mutta tässä viehätti tuo "omakohtaisuus" ja hyvä perustelu sille, miksi ne hiukset pitää värjätä. Näinhän se on että pitää "olla samiksii" ja sulautua porukkaan:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.11.2009 - 18:56

Antaa tytön kokeilla. Kun lopputulos ei varmaankaan onnistu kovin hyvin, niin sitten huomaa, ettei olisi kannattanut. Sen jälkeen voitte yhdessä tehdä korjausvärjäyksen tai mennä kampaajalle. Tuon ikäiset haluaa kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 19:05

onhan se tietysti pienen keskustelun paikka, mutta tuskinpa kauhia suuttuminen paljoa auttaa
tukka onneksi kasvaa aika pian uusiks, ja siihen mennessä onkin jo varmaan tullut uusia ajatuksia

- huh huh , muistui taas mieleeni yksi syy miksi elämä on näillä vuosilla leppoisampaa kuin joskus aikaisemmin -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 19:13

Joo voi olla et suutun jos ilman lupaa menee värjäämään alaikäisenä hiuksensa. mutta kyllä minun tyttöni välillä varjää hiuksiaan mutta minun luvalla koska minä olen hänelle vielä se joka ostaa värin.en suostu ostamaan mitään blondi väriä,mutta muuta saatan harkita ja siitä meillä on keskusteltu ja päästy aina johonkin sopimukseen.mutta enempi käytetään väriä mikä ei sisällä ammoniakkia. Elea väri on hyvä ei rasita hiuksia liikaa edes nuorilla eikä vanhemmillakaan voin kyllä suositella on halpa ja tosi hyvä väri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 19:14

Voin kokemuksesta kertoa, että ei siinä auta muuta kuin alistua. Itse koin sen oman tyttöni kanssa ja sitten mentiin itkuisin silmin vielä sunnuntaina Hair Storeen Jumboon (onneksi oli aikoja) kun ei maanantaina voinut mennä kouluun kun hiukset olivat ihan vihertävät. Kyllä se ikä opettaa luottamaan ammattilaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.11.2009 - 19:14

En varmaankaan suuttuisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 19:24

suuttua saa jos siltä tuntuu. jos joku menee ja tekee seläntakana jotain kiellosta huolimatta on normaalia suuttua.
mieti kuitenkin tätä, jos hän halusi sitä kovasti ja sinä kielsit sen hänelta olisitko itse jos olisit ollut siinä tilanteessa mukautunut toisen tahtoon?

mielestäni on muuten täysin epäoikeuden mukaista puuttua siihen että saako hän tehdä sen.
hiusten värjäys on asia joka ei ole ikuinen. jos puhuttaisiin jostain tatuoinnista niin sitten olisi syytä huoleen.
..ole iloinen että se ei ollut pinkki se väri minkä tyttäresi halusi.... ^-^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 19:29

Vaalennus on kova käsittely hiuksille,kampaaja on paras vaihtoehto,että se onnistuu kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 19:30

En minä siitä suuttuisi, jos epäonnistuu niin itse sen päänsä kanssa joutuu kulkemaan, jos onnistuu niin edullisemmin saa hiuksensa itse värjättyä ja osaa sen sitten myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 20:15

Kokemuksesta voisin kertoa, miten siinä toden-näköisesti tuleepi käymään.
Tekisin selväksi "vaarat" ja antaisin värjätä. Lopputuloksen kanssa saisi ihan itse järkeillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.11.2009 - 20:20

Hänen päänsähän se on. Siinähän oppii jos vaikka sattuu epäonnistumaan pahasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:01

Minulla on tuon ikäinen tytär eikä hän värjäisi hiuksiaan ilman lupaani. Tosin hän on jo vaalea, joten tuskin blondiksi... Vaan jos hän haluaisi värjätä hiuksensa niin ehdottaisin, että autan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 22:34

en suuttuisi. onhan niitä isompiakin asioita joista vois suutahtaa... rajojansahan vaan siinä koettelee.
ei teini-ikäistä voi pullossakaan kasvattaa mut tietyt rajat kumminkin,värjäys tuon ikäiseltä vielä pieni päähän pisto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 01:17

En suuttuisi, etenkään jos hän onnistuisi siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 17:40

Itse kun värjäsin aikoinaan niin ei kaksi pakettia edes riittänyt, se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Varmaan tyttärelläsikin on nyt hienot "raidat" tai uusinta värjäys jo tehty.