jakohihnan vaihto opel astraan kun ei tule 60000km,tietääkö kukaan onko siinä montako vuotta voi ajaa ennen kun on vaihdettava.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2009 - 20:23

Neljä vuotta on melko yleinen, jos ei kilometrit sitä ennen täyty. Kannattaa kyllä tarkistaa merkkihuollosta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2009 - 16:36

Jakopään hihnan vaihto on autokohtainen. Joissakin automerkeissä hihan vaihto voi olla jopa 150000 kilometriä jopa ylikin, joissan vajaa 100000 km. Kannattaa tarkistaa auton käsikirjasta
tai huoltokorjaamolta. Lisäksi nykyautoissa ei ole hihnaa vaan ratas, se taasen kestää vaikka kuinka pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 17:38

Kyllä sen huomaa kun katkeaa! Minä yleensä katson manuaalista tuollaset asiat.

Se on ollut noiden käytettyjen riiskojen hanskalokerossa myös joilla täytyy ajaa kun ei ole koskaan uusiin varaa. Nuo on jurppinut kun ovat svenska täälläpäin. Ajan omalla enkä osamaksulla.
Astra ei taida olla niitä nykypäivän autoja vai? Tuskin siihen remmiin seisominen vaikuttaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 18:58

Kilometrit ratkaisee.
Opeleissa ehdottomasti vaihdettava ajoissa., muuten
voi tulla vahinki, ja TOSI kallis lasku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 20:43

Aika ei ratkaise jakohihnan elinkaarta jollet kokoajan aja arktisissa alle -20-asteen lämpötiloissa. -Siis vaihto kilometrien mukaan.