Mitä mieltä olette eutanasiasta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.11.2009 - 14:06

Jos täysin toivoton tapaus hoidon kannalta ajateltuna, niin kannatan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2009 - 13:43

Mahdottoman vaikea asia.Kuka vetää sen rajan ja mihin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 14:07

ei ehdottoman kielteinen, mutta tosi varovainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 14:35

Joku muukin on näköjään katsonut Tuomas Enbusken epäkorrektia shown tänään. ^-^

Itse sanon että tulkoon jos on tullakseen ja jos ei tule niin voi sitä mennä ominkin avuin.
suhtaudun positiivisesti eutanasiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 16:04

Sallin eutanasian. Sehän on helpotus potilaalle, omaisille, kaikille. Ei kärsimyksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 16:39

Juu- olipahan kysymys. riippuu tapauksesta.
Minusta kyllä tuntuu että jonniin asteinen eutanasia on jo käytössä silloin kun ihan ollaan loppupisteessä ja viimesiä henkosia vedetään tässä maailmassa - tästä on nimittäin ihan omakohtaiseta kokemusta...
Periaatteessa eutanasia on ihan ok - jos ei käytetä väärin.
- se että eutanasiaa sovellettaisiin ihan muuten ihan perusterveisiin ihmisiin - potilas pyytää vaan että nyt ottaa päähän ja en jaksa enään saiskos piikin niin tässä kohtaa ehdoton ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 18:09

Kuoleman sairaalle sallittaneen

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.11.2009 - 19:17

hyväksyn

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.11.2009 - 20:08

Jos ihmisellä ei ole enää mitään toivoa parantumisesta ja hän itse sitä varmasti haluaa, niin silloin se olisi paikallaan. Myös kauan koneiden varassa olleet joiden paranemisesta ei ole mitään toivoa ja omaiset sitä haluavat niin silloinkin se olisi paikallaan. Mutta Hippokrateen vala sen kieltää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 20:35

Samaa mieltä Idan kanssa. Olin joskus 3 viikoa sairaalassa samassa huoneessa syöpäpotilaiden kanssa. On vaikea asennoitua potilaan asemaan, jolta toivo selviämisestä on mennyt ja jonka voimat pikkuhiljaa hiipuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:09

Hirveän vaikea kysymys! Periaatteessa olen vastaan, mutta tilannekohtaisestihan se pitäisi ratkaista mitä mieltä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 14:52

Hyväksyn, mutta syiden täytyy olla todella painavat. Mielestäni jokaisella on kuitenkin loppupeleissä oikeus päättää omasta elämästään ja kuolemahan siihen elämiseen myös liittyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 17:20

Varmaan kaikkien olisi helpompi vastata jos asia olisi omakohtainen.
Nyt on liian helppo vain nyökätä puoleen tai toiseen...
Mutta jos on ollut 10 vuotta vihanneksena niin eiköhän se ole kaikille parempi kun viedään kukkia hautausmaalle eikä hoitolaitokseen.