Oletko kateellinen kellekkään mistään?

Avainsanat: kateellinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2009 - 11:16

"Kateus on vihainen tunne siitä, että toinen henkilö omistaa ja nauttii jostakin haluttavasta - kateellinen mielijohde merkitsee halua ottaa se pois tai pilata se."

yllämainitussa mielessä en taida olla, en ainakaan tunnusta

(miumau viittasi tähän linkkiin: www.utaj.fi/koulu/psykologia...eista.html )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2009 - 09:14

En ole, minussa on paljon huonoja luonteen piirteitä mutta kateus puuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 10:07

joo välillä tuntuu että kaikilla on kaikki paremmin,enemmän,hienommin,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 10:18

Onneksi en kadehdi ketään,kateus syö ihmistä sisältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 11:08

Ihan piti miettiä tuota kateuskysymystä, valperi kertoikin yhdessä kysymyksessäni kateudesta aika pitkän pötkön, hän oli lainannut kirjoituksen netistä. Kannattaa lukea se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 11:38

En tietääkseni ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 14:01

Tottakai olen. Aina asiat voisivat olla paremmin, ainakin silloin jos elintaso jää alle keskivertosuomalaisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 14:26

Todellakin olen. Ja vielä melkein aina ilman syytä ja häpeän tuntein.

lainauksia lauantai iltapäivään:
"Epäitsekkäitäkin on enemmän kuin niitä, jotka ovat vailla kateutta." La Rochefoucauld
ei varmaan kovin usea tästä maailmasta lähde tuntematta kertaakaan tätä tunnetta.
Usein on vaan niin helpompi unohtaa tämä jokin jota ei haluaisi tuntea.

"Perisuomalainen kataus on instrumentti, jolla Suomessa saa ihmeitä aikaan" Matti Kuusi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 14:42

Aina välillä vähän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 15:41

En.
Onpa kenellä hyvänsä, mitä tahansa, niin olen iloinen hänen puolestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 16:43

Enpä taida olla kateellinen (?)

Aihetta olisi kyllä: kadehdin kaikkia niitä naisia joilla on sellainen mies joka tykkää eläimistä!
Ihan hassu tunnustus mutta näin se vaan on - kaikkea ei voi saada!

Itseltäni sellainen puuttuu ja se jos mikä tuo välillä surua ja murhetta suuresti tullessaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 18:47

Miten se sanonta nyt menikään Kateus vie kalatkin vedestä tai sinnepäin. Ehkä joskus olen "piilokateellinen" eli en tunnusta sitä edes itselleni,mutta täytyy muistaa että huonomminkin asiat voisi olla. Eikä kaikkea saa hankittua mitä haluaa ja toisaalta loppujen lopuksi mukaan emme saa mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.11.2009 - 20:03

En ole. Minulla kuitenkin on varmasti jotain sellaista mitä vastaavasti jollakin toisella ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 20:07

En tunne kateellisuutta..mistään asiasta...näin ainakin luulen...kun ei tule kade mieleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 20:39

Joku viisas sanoi minulle joskus. "Ei kannata kadehtia muita, koska jokaisen on ristinsä kannettava, ne vaan ovat erilaiset". Silti pitää myöntää, että yllätän itseni aina joskus kadehtimasta muita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 23:23

tottakai

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 09:18

En ole vähääkään kateellinen. Jo lapsena sanottiin että kateus on niitä suurimpia syntejä.